Zal RAM uitbreiden effect hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
260
Hallo,

Ik heb een nogal trage PC die ik graag sneller wil hebben, vooral met de programma’s van tegenwoordig. Ik heb alle software trucjes al geprobeerd, dus is het misschien verstandig dat ik een ander RAM geheugen koop met meer GB’s?

Ik heb een HP desktop, en voor allebei wil ik extra RAM kopen.

De harde schijf is zo goed als leeg (re-install) maar ze blijven traag..
Het zijn wat oudere pc’s maar voor de rest werken ze nog prima, alleen de snelheid valt tegen…

(Specificaties zal ik morgen toevoegen!)

Ik heb ook een Acer Aspire die wat sneller mag dus die wil ik ook uitbreiden.
Specificaties:
-Naam: Acer Aspire 5334
-Intel Celeron processor 900
-Intel GMA 4500M
-2 GB DDR 3 Memory

Ik hoor het graag!!

Met vriendelijke groet, Sjors
 
Heb je wel een 64 bits besturingssysteem?
Dit als je het geheugen gaat uitbreiden.
Max. 4 gb mogelijk.

Ik denk dat het geheugen uitbreiden wel wat zal helpen, maar het is toch vooral de processorsnelheid die maatgevend is.
Ook zijn de nieuwe harde schijven sneller!
Dit blijkt ook uit het feit dat met een praktisch lege pc deze nog traag is.

Persoonlijk zou ik dan ook niet al te veel geld meer steken in een laptop van deze leeftijd.
 
Hoi,
De harde schijf is zo goed als leeg (re-install) maar ze blijven traag..
Gooi alle meegeleverde software van de fabrikant eraf (als je naar fabrieksinstellingen teruggaat) d.m.v. PcDecrapifier.
Zorg dat zo weinig mogelijk programma's automatisch mee opstarten (msconfig>opstarten) behalve je antivirussoftware.
Als het goed is heb je Win 7 32 bits op die Acer Aspire 5334. Wat zit er op die oudere desktop versie?
 
Laatst bewerkt:
Specificaties Acer
- Naam: Acer Aspire 5334
- Processor: Intel Celeron CPU 900 @ 2.20GHz 2.19 GHz
- RAM: 2,00 GB
- Type: x64-processor

Specificaties HP
- Naam: HP Pavilion vt370.nl
- Processor: Intel Pentium 4 CPU 2.60GHz 2.60 GHz
- RAM: 512 MB
- Type: x32-processor
- Videokaart: ASUSTeK TV7134 BDA Video Capture (denk ik)

Voor de rest heb ik zelf alles zoveel mogelijk uit gezet etc.. maar de HP heeft maar 512 MB RAM.. dat lijkt mij wel erg weinig.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee..

Sjors
 
Laatst bewerkt:
512 MB ram is wel erg weinig, dat waren de minimum systeemeisen voor XP. :eek:
Voor Win 7 moet je minstens 1 GB (liefst meer) hebben wil het een beetje fatsoenlijk draaien.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, de HP is oorspronkelijk ook een XP.. Dus als ik daar 2 tot 4 GB aan RAM ingooi dan moet hij weer lopen als een zonnetje? :eek:
 
Door meer geheugen te installeren wordt niets sneller, alleen minder langzaam indien er niet hoeft te worden geswapt naar het wisselbestand op de harde schijf.

Zijn beide geen echte snelle PC's waar de snelheid wordt bepaald door de cpu, de chipset en type geheugen.

Zou er niet te veel geld meer insteken.
 
Dus RAM aanschaffen heeft geen zin volgens u @Lange Pier
@Mik Zjegger heeft het er over dat er minimaal 1 GB nodig is om een beetje knap te draaien, dus heeft t wel degelijk effect :eek:?

En tussendoor, heb ik (indien ik toch RAM aanschaf) DDR 1, 2 of 3 nodig :eek:
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik heb dus een DDR nodig wanneer ik hem wil uitbreiden..

Nu zegt CPU-Z mij dat er twee slots aanwezig zijn, waarvan 1 gebruikt wordt door de DDR 1 500 Mb RAM. Kan ik daarnaast dan 2 GB zetten zodat ik in totaal 2,5 GB heb?
 
Kijk met crucialscan welke mogelijkheden je hebt.
 
Ik heb mn PC open gemaakt en heb inderdaad twee sloten waarvan 1tje leeg. Ik denk eraan om deze te kopen en die naast de bestaande aan te sluiten (of misschien twee te nemen zodat ik 4 GB heb.). Is dat een optie?
 
Nee, want dan heb je ook 64 bits besturingssysteem nodig!

Leg je neer bij de feiten.
Deze laptop zijn gedateerd!
 
Wil je 4 gb kunnen benutten, heb je een 64-bits besturingssysteem nodig. Of het nu om een laptop of desktop gaat.
 
Je hoeft niet perse 4 GB te installeren 3 GB is ook goed, een 32-bits systeem kan maar 3,2 GB aan (los uit mijn hoofd). Alles wat er meer inzit is dus weggegooid geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan