Koppeling naar bestanden bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericll

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2014
Berichten
8
Beste allemaal,

Ik heb een probleempje, Ik heb een grafiek uit Excel via plakken speciaal in word 2013 geplakt. (koppeling plakken en automatisch bijwerken) Dit werkt helemaal prima.
Nu wil ik graag een kopie van het word bestand gebruiken met ook een kopie van het Excel bestand.
Ik kopieer dus beide bestanden naar een nieuwe lokatie.
Helaas blijft de koppeling naar het excel bestand naar de oude locatie verwijzen.

Hoe kan ik dit oplossen.

In Powerpoint heb ik dit probleem ook gehad en heb ik middels VBA op kunnen lossen.
Een macro maakte alle koppelingen relatief. Het was nu nodig dat het Powerpoint en excelbestand in dezelfde map stonden. Dit kan in dit geval ook. Wie o wie kan me om weg helpen?

Groeten,


Eric
 
Kun je denk ik dezelfde macro voor gebruiken; beide pakketten gebruiken VBA. Dus een paar kleine aanpassingen zouden eventueel genoeg moeten zijn. Ik zou zeggen: zet de macro er eens bij.
 
dit is de code doe ik gebruik in powerpoint

Ben er al mee aan het stoeien geweest maar helaas mij lukt het niet

Public Sub MaakKoppelingenRelatief()
Dim i As Integer
Dim sld As Slide, shp As Shape
For Each sld In ActivePresentation.Slides
For Each shp In sld.Shapes
If shp.Type = 10 Then
Dim path As String, fname As String
path = shp.LinkFormat.SourceFullName
fname = GetFilenameFromPath(path)
shp.LinkFormat.SourceFullName = fname
i = i + 1
End If
Next
Next
If i > 0 Then
MsgBox "Bijgewerkt: " & CStr(i) & " koppelingen", vbOK
Else
MsgBox "Geen koppeling gevonden.", vbOK
End If
End Sub

Function GetFilenameFromPath(ByVal strPath As String) As String
' Returns the rightmost characters of a string upto but not including the rightmost '\'
' e.g. 'c:\winnt\win.ini' returns 'win.ini'

If Right$(strPath, 1) <> "\" And Len(strPath) > 0 Then
GetFilenameFromPath = GetFilenameFromPath(Left$(strPath, Len(strPath) - 1)) + Right$(strPath, 1)
End If
End Function
 
Zou mooi zijn als je de macro alsnog kan opmaken met de CODE knop. Kun je die ook eens gebruiken :)
 
Ik ben een tijdje uit de roulatie geweest vandaar deze late reactie. Ik ben er helaas niet uitgekomen en moet gewoon elke keer de bestanden opnieuw aan elkaar knopen.
Ik heb de suggestive van Michel geprobeerd. Let op met deze oplossing. De registers warden " gesloopt" en ben een paar uur bezig geweest om alles weer werkend te krijgen.:eek:
 
Dank voor de tip :). Ik heb de macro zelf ook in (een aanpgepaste) versie in gebruik, maar dat (afkloppen ;) ) niet tegengekomen. Maar voor macro's geldt natuurlijk wat voor elk geautomatiseerd project geldt: controleren of het werkt!
 
Michel,

Blij dat jij deze ellende niet hebt gehad. Was me een zoektocht om het op te lossen.
Kan je een vorbeeld van je code publiceren. Ben namelijk nog steeds geintresseerd in een oplossing
Heb nu een meer procedurele oplossing.




Cheers,


Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan