Is het nu nog waard SSD in te bouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
1.895
Beste lezers,

Momenteel ben ik in het bezit van een Apple MacBook Pro (non-retina) 15 inch uit mid 2012 (net na de lancering). Deze MacBook heeft sindsdien altijd super goed gediend en nog steeds doet hij het super goed. In de tijd dat ik de MacBook kocht waren de Retina's net uit, en voor mij nog onbetaalbaar. Hierdoor heb ik voor een originele MacBook Pro gekozen. De main specs zijn intel 3e generatie quad-core i7 2,3GHz met 16GB 1333MHz DDR3 geheugen (zelf geüpgraded van 4 naar 16GB). Ik heb in de afgelopen maanden gemerkt wat een verschil een SSD kan maken in een systeem. Zo heb ik eraan gedacht om een SSD in te laten bouwen in mijn MacBook Pro en deze te installeren op de plaats van de huidige HDD, en de huidige HDD te verplaatsen naar de CD/DVD speler. Dit in verband met overdracht snelheid die bij SSD sowieso hoger ligt dan HDD en beter op die plaats aangesloten kan worden. Nou zat ik eraan te denken om dan 256GB SSD aan te schaffen en deze dus in te bouwen. Het inbouwen gaat me geen geld kosten (ik werk bij Saturn) en de SSD kan ik met een korting aanschaffen.

Nou is de vraag dus of het inbouwen wel waard is voor wat ik ervoor krijg met een 2 jaar oude MacBook. Ik ben niet van plan binnenkort een nieuwe MacBook te kopen want ik zou graag zo lang mogelijk met deze willen doen. De aanschafprijs van de laptop was ongeveer 1800 euro en de RAM upgrade heeft me zo'n 120 euro gekost. Wat is jullie advies/mening hierover? Ik hoor het graag!
 
Als het technisch mogelijk is (ben ik niet zo in thuis) lijkt het mij zeker lonen. Van een SSD ga je zeker blij worden......
 
Als je het geld er voor hebt, is een SSD het altijd waard.
De MacBook start veel sneller op, en applicaties laden veel sneller.
Eerlijk gezegd zou ik wel een van 500GB kopen als het de HDD moet vervangen.
 
Dag Pilootnour,

Een macbook van twee jaar oud met: "De main specs zijn intel 3e generatie quad-core i7 2,3GHz met 16GB 1333MHz DDR3 geheugen (zelf geüpgraded van 4 naar 16GB)". Kan nog wel 3 jaar of langer mee, het is dus zeker een goede investering om een SSD te kopen :) Je kunt hem er ook nog altijd weer uithalen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan