Fotobestand niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

inoorman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2014
Berichten
2
Ik heb eerder dit jaar via een laptop van m´n werk onze foto´s alleen kunnen inzien via Windows Photoviewer. PC compleet beveiligd voor prive zaken.
Nu dus een eigen laptop en wil graag de foto´s bewerken in Picasa en een online album maken.
Nu kan ik echter de foto´s niet meer inzien, ook al geef ik aan dat ik ze nu standaard in Picasa wil bekijken, zwart scherm.

Hopelijk kan iemand mij helpen, inmiddels zoveel foto´s opgeslagen waar ik nu heel graag iets mee wil doen.
Oude albums kan ik allemaal inzien, omdat ik die blijkbaar niet heb ´bekeken´ vanaf m´n werk laptop en Windows Photoviewer.

Alvast hartelijk bedankt,
Ilonka
 
Je spreekt over foto's en over albums. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Met welke heb je problemen?
 
Ik begrijp het als dat de foto's zwart opleveren en daardoor kan er geen geen zinnig album te maken is.

Mijn vraag is dan, zijn de foto's misschien "prooi" geworden van een of andere versleuteling of beveiliging vanwege de werklaptop.
Kun je die foto's nog steeds op je werklaptop wel zichtbaar maken en op je eigen laptop niet?

Dat zou mogelijkheden bieden.
Je zou dan op het werk aan systeembeheer moeten vragen of zijn een oplossing weten.
Of dat je een foto van je werk laptop mailt naar je nieuwe laptop.

Succes er mee.
 
Hoi inoorman

En als je op die zwarte bestand ( JPG/ of JPEG of wat anders ? ) met rechte muis-kant klikt en vervolgens in submenu op bewerken klikt, via Windows Photo Viewer opent die dan wel juist in Paint ?
als maar wel zo is je kan nog eens en opnieuw dan via dezelfde Paint opslaan als JPG en die word dan opgelost :D

Klik ook op eigenschappen en kijk maar even welke precies bestand dat is ?

Dat is ook mijzelf een onverklaarbare verschijnsel en bij mij meestal gebeurt dat bij PNG plaatjes ( zelden bij JPG plaatjes maar soms toch ! ) en als ik op bewerken klik' die opent dan meteen in windows paint welke ik weer opnieuw als JPG of PNG opslaan kan, voortaan is die dan wel goed zichtbaar en word op juiste manier weergegeven ..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het morgen eens proberen met de tips en anders maandag naar systeembeheer. Ik krijg het idee dat de foto's inderdaad versleuteld zijn. Ik heb ze bij properties ook al op Picasa ingesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan