Ik ben voor een community opzoek naar een gratis website waar een chatbox gedraaid ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik ben op zoek naar een gratis website waar een chatbox gedraaid kan worden, eventueel ook met een forum.

Meestal is het andersom, maar de chatbox is hoofdzaak en het forum bijzaak, gratis webruimte, eventueel met reclame waar dit allemaal mogelijk is, dat zou het compleet maken.

Toch zijn er nog wat belangrijke zaken:

De chatbox moet minimaal een x aantal moderatoren aankunnen, de chatbox mag bij afwezigheid van moderatoren niet door een ander ingepikt worden zodat deze niet meer bereikbaar is, een privé chat is ook een belangrijk en om de chatters een beetje uit elkaar te houden zijn kleuren een welkome aanvulling.

Gratis betekend meestal reclame, ik heb daar geen problemen mee, al heb ik het liever niet dan wel minimaal.

Iemand enig idee, dan graag informatie.
 
Ik denk dat het onmogelijk is om een gratis webhosting te vinden.

Bovendien zijn forums momenteel wat geavanceerder als vroeger, wat dus betekend dat er ook hogere eisen aan gesteld worden met het draaien ervan.
Dit betekent dat je moet gaan kijken naar een Virtual Private Server. Deze zullen niet gratis gehost worden, tenzij je dit uiteraard op een eigen server laat draaien die je thuis hebt staan. (De stroom kosten maken het dan ook weer duur :p )

Bovendien, reclame is leuk, maar zit altijd een minimum aan dagelijkse/maandelijkse bezoekers gebonden, als het er maar 10 op een dag zijn, zullen ze niet graag betaald reclame laten plaatsen op die site.

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

- Dennis
 
Even mijn vraag vereenvoudigen, want daar zitten te veel eisen aan:

Ik weet dat er gratis fora zijn, maar zoek er één met chatfunctie.

Wie heeft er een tip of een vergelijkbare oplossing?
 
Beste,
Ik heb hier goede gratis hosting gebruik: http://www.hostinger.nl/
Met PHP 5.5
2000 MB Schijfruimte
100 GB DATAVERKEER
En gebruik ook PHPBB3: http://www.phpbb.nl/downloads/
En hier heb je chatbox app https://www.phpbb.com/customise/db/mod/mchat_new_version/
En als deze hosting je bevalt dat kun je nog altijd voor een kleine €2,41 /maand betalen dan krijg je je eigen server maar dat is geheel aan jou.

En en zit ook geen reclame bij de gratis versie.
8GB ram
SERVER PROCESSOR Xeon E3-1230
.
----
 
Laatst bewerkt:
@computerhelper, bedankt, dit wist ik ook niet. Maar nu vraag ik me af of zij niet nodes oversellen? Want dan zal het voor Miauw ook zeer traag gaan.
Heb je zelf bij Hostinger gezeten? Zo ja, zou je mij daar misschien een korte review van kunnen geven? Puur voor informatie hoor ;)
 
Als eerst sorry voor mij late reactie, ik heb het heel druk (gehad), dus reageer even tussendoor, hopelijk straks rust, al duurt dat nog even.

De vraag voor de wat aparte, maar wettelijk toegestane community is op dit moment weggevallen, maar als de vraag er alsnog komt, wat is toegestaan?


Verder:

Ik heb een eigen domein bij Versio, heb die in de parkeerstand laten zetten i.v.m. dat ik die nog niet gebruik, het verwijst op dit moment enkel door naar een filmpje van de NOS. Ik heb het geclaimd als eerste eigenaar toen de .EU domeinnamen uitkwamen, maar op het doorverwijzen na, heb ik er nog niets mee gedaan. Kwijt wil ik het niet, het staat dan ook volledig op eigen naam, maar zou er wel mee willen experimenteren. Ik heb in het verleden wel wat het HTML geknutseld, maar ik kan volgens mij beter andere kant en klaar programma's gebruiken en die naar eigen inzicht indelen.

Mijn vraag:

Kan mijn domeinnaam die geparkeerd staat aan een andermans hosting gekoppeld worden, of moet ik dan volledig overstappen? Ik denk daarbij ook aan e-mail verkeer, maar het lijkt mij ook leuk om een eigen website te bouwen zodra ik daar tijd voor heb.

Als ik met het domeinnaam over zou moeten stappen om e-mail verkeer en een echte website te kunnen bouwen, blijft het dan mijn eigen domein en blijft het ook op mijn eigen naam staan?

Meestal bestaat gratis niet, zit er een adertje onder het gras?

Hoe kan je een gratis hosting in de lucht houden, dat moet toch ergens van betaald worden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan