geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

anna89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2014
Berichten
2
Hallo,

Wie kan mij helpen.
Ik heb weinig verstand van computers helaas.
Mijn internet deed het altijd maar ik ben verhuist.
Nu probeer ik verbinding te maken maar dan springt hij over naar een andere naam ik denk van mijn buren ofzo.
Ik heb geprobeerd hem als standaard in te stellen, maar dat duurt 3 sec en dan gaat hij ook weer naar een andere. Waar hij natuurlijk geen verbinding mee krijgt. Dit blijft die de hele tijd herhalen. Ik blijf drukken op mijn eigen naam en vul netjes de goede code in.
Internet doet het gewoon door het hele huis behalve op mijn computer.
Het programma waarmee het gebeurt is: ralink er staat utility RT2500


ik hoop dat iemand mij kan helpen, heb al van alles geprobeerd maar niks lukt.
Alvast bedankt.
 
In die ralink utility kan een zogenaamd Profile opgegeven worden.
Ga eens naar dat profile-deel en kijk of de naam van uw router erbij staat.
Als er nog andere namen staan, haal die dan weg, zodat alleen de naam van uw router er nog staat en druk dan op "activate"
Dat zou het probleem moeten oplossen.
 
ja dat heb ik gedaan en alle oude uit gehaald.
Als ik op activate druk dan verbind hij voor 3 seconden en daarna houd hij er weer mee op.
 
Dag, Windows stuurt het draadloos apparaat net zo goed aan. Wel moet de service voor WiFi actief zijn, dit heeft andere namen bij verschillende Windows versies.

Het komt vaker voor dat de meegeleverde stuurprogramma's niet goed werken. Haal Ralink eens weg en verwijder de driver via Apparaatbeheer. Na opstarten zal Windows dus nieuwe hardware gaan vinden en wijs dan de map met de driverbestanden aan. Hopelijk klopt het dan.

Zit alles in de computer na de verhuizing nog goed vast en is de kleine antenne er nog? Kies eens een ander kanaal in de router want deze kan volledig ontoegankelijk worden door bijvoorbeeld een babyfoon, veiligheidspoortje of iets dergelijks. Je hoort bij Windows, in de lijst van beschikbare stations direct te zien hoe sterk deze uitzenden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan