• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteren en weergeven op "groter dan"

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo, wie kan mij helpen.

Bijgevoegd voorbeeld:
blad 1 (klant overzicht) een lijst met klantnamen en het aantal kooppunten wat zij nog te goed hebben (kolom E).
blad 2 (kooppunten overzicht) een lijst met klanten die meer dan 4 kooppunten te goed hebben.

Wens:
op blad "kooppunten overzicht" de namen van klanten die meer dan 4 kooppunten nog te goed hebben met daarachter het aantal kooppunten wat ze nog te goed hebben.
deze lijst verversen bij het opstarten van het document? of iets slimmers.

Bijlagen

Begin eerst eens met het opzetten van een tabel. Daarna kan je met filters, draaitabellen, etc alle data ophalen, rapporteren zoals je wil. Wolkjes, kleurtjes en andere dingen pas invoegen als het idee goed is.

Laatst bewerkt:
Beste VenA,
Dank je voor je reactie maar "het is al een goed idee".
De tabel is al opgezet en bevat meer dan 1300 klantgegevens.
De heren "edmoor","HSV", en "pasan" hebben voor mij allerlei programmacodes geschreven die het document omgetoverd hebben tot een zeer goed hulpmiddel.
Dit hulpmiddel werkt inmiddels in een winkel en wordt de hele dag gebruikt.

Om dit document nog verder te verbeteren heb ik deze vraag gesteld en zoals "gebruikelijk" een eenvoudig voorbeeld meegestuurd.
Je advies en suggestie is juist maar heeft geen betrekking om mijn vraag en geeft ook geen antwoord op mijn vraag.

Hopelijk wil iemand mij helpen.

En iedereen is helderziend hier? Staan er enige verwijzingen naar andere onderwerpen? Is de titel van jouw vraag duidelijk? Zijn de eerder helpers heren? Meer dan 1300 klantgegevens ik val bijna van mijn stoel, zoveel? Dit zijn meer dan13 klanten waarvan je 100 gegevens hebt? Of meer dan 100 klanten waarvan je 13 gegevens hebt? Of een combinatie van beide.

Dus mijn advies is juist. En dat het geen antwoord op jouw vraag is heb jij gelijk in.:D

Hallo Leotaxi,
Het resultaat is precies wat ik zocht, dank je wel.
Morgen ga ik proberen dit over te zetten naar het originele document.

Hallo Leotaxi,
Het resultaat is precies wat ik zocht echter het lukt me niet om hem over te zetten naar het originele document.
Het originele document heeft meer bladzijden en heeft uiteraard veel meer klanten.

Kun je mij uitleggen wat er precies gebeurd.

Ik zie dat je op blad 1 een hulpkolom hebt gemaakt (kolom R)
En dat je in de worksheet de programmacode heb staan:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
End Sub

Ik begrijp niet hoe je de juiste klanten/kooppunten selecteert en op blad 2 weergeeft.

Henk,

in feite gebeurt er in eerste instantie geen selectie
alle klanten worden naar 2 blad gezet, maaaaar ze zijn enkel zichtbaar als kooppunten meer dan 4 is.
Hier moeten dan enkel de lege rijen tussenuit en dat is zeer eenvoudig met de filter. ( lege cellen uitvinken)
Dus voor grotere lijsten, de formules gewoon doortrekken.
Eventueel dient ook de naam van het werkblad in de formule aangepast te worden aan de werkelijke naam van het werkblad.

Dan die hulpkolom, niet echt nodig, enkel gemaakt omdat in kolom E van klantoverzicht de nul onderdrukt was.

maar kan ook zonder zoals bijgevoegd.

mvg
Leo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Leo,

Je bevestigd mijn vermoeden maar waar kan ik zien dat alle klanten naar blad 2 gekopieerd worden?

Leo het is je gelukt, ik heb het door en in het originele document overgenomen.
Tevens heb ik veel geleerd.
Bedankt.

Graag gedaan Henk, ik heb hier zelf ook al veel geleerd.
Wil je wel nog dit onderwerp als opgelost zetten.

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan