Cisco IP Phone 7911G registreert niet bij 3CX

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyGeraets

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
41
Hallo,

Wij hebben meerdere IP Phone 7911G modellen van Cisco aangeschaft.
Op deze telefoons heb ik via FTFP de nieuwste firmware (5-9-2014) ingeladen.

Bij het opstarten van de telefoon haalt hij het configuratie bestand op van de TFTP server. (SEP<MAC_ADDRESS>cnf.xml)
In dit configuratiebestand staan alle gegevens die benodigd zijn om de telefoon te registreren in de 3CX telefoon centrale. Echter hangt de telefoon vast op "REGISTERING"
Ik ben helaas 'out of options' en wil deze telefoon toch heel graag werkend krijgen op onze telefoon centrale.

Bijgevoegd het config bestand zonder de daadwerkelijke inlog codes. (verander de extensie van TXT naar XML om te openen.)
Bekijk bijlage SEP00112233445566.cnf.txt

M.V.G.

Roy
 
Niet voor het een of ander, maar waarom heb je nu juist VOIP toestellen gekocht waarvan geen directe support/instructies bestaan?
Voor een hoop toestellen (maar niet die van jou) staan hier provisioning voorbeelden.

Geen idee of de instellingen van een van de daar genoemde Cisco VOIP toestellen ook (liefst 1-op-1) inzetbaar zijn voor jouw type.

Verdere support heb ik niet. We werken hier (als dealer/reseller) namelijk met Broadsoft (commerciële) VOIP i.c.m. (vooral) Tiptel en Yealink toestellen. En voor de toestellen die wij uitleveren hebben we netjes support vanuit onze VOIP provider.

Tijs.
 
Dank Tijs voor de info.

Deze toestellen zijn ingekocht zonder vooraf de compatibiliteit met de server te checken.
Vanmorgen is het echter gelukt om de telefoon te koppelen aan de server. Dit lag aan de nieuwe firmware versie (11.9-4-2-1S) deze is niet compatibel met 3CX.
Versie (11.8-0-4SR3AS) werkt wel!!!

Als er nog ooit vragen zijn over B.V. een config file laat maar horen!!!!

Grts Royke
 
Dank Tijs voor de info.
[...]Als er nog ooit vragen zijn over B.V. een config file laat maar horen!!!!

Grts Royke

:) Fijn dat het alsnog gelukt is.

PS: Op welk (Cisco) toestel-type had je de configs gebaseerd? Kon dat 1-op-1? Dan hebben anderen die dezelfde toestellen gekocht hebben en willen gebruiken met 3CX er ook wat aan. :)

Tijs.
 
Dit was inderdaad voor iedere telefoon een eigen config. (1 op 1).
Provisioning gaat niet. Wat jij al zegt, deze telefoon wordt niet ondersteunt door 3CX.
De versie van mijn telefoon is: Cisco IP Phone 7911G.

Grts

Royke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan