Active directory could not be contacted

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.175
Beste,

ik heb een Active directory server draaien onder windows server 2008 r2
nu heb ik een nieuwe server 2012 server nu wil ik deze lid maken van het active directory domein maar deze geeft telkens de melding van active dirtory could not be contacted dit bericht komt direct na ik de domein naam heb ingevoerd.

wat ik wel gedaan heb is de dns geconfigureerd.
ook de dns van de ad ingevuld op de 2012 server.

maar dit zonder resultaat ik heb ook eens de poorten getest via een tool de poorten waar ad op staat staat "open" mits authenticatie wel.
nu weet ik het even niet meer kan iemand misschien nog tips geven.

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.SEYS-CONSULTS
DNS. These records are registered with a DNS server automatically when a AD DC is added to a domain. They are updated by the AD DC at set intervals. This computer is configured to use DNS servers with the following IP addresses:

One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:

SEYS-CONSULTS
. (the root zone)
 
Zou mij niet verbazen dat het ligt aan het feit dat je een TLD (Top Level Domain) domeinnaam gekozen hebt (SEYS-CONSULTS) ipv. een subdomein van een (op Internet etc.) niet-bestaand TLD (voorbeeld: SEYS-CONSULTS.local).

Als je kunt zou ik het domein ombouwen naar een subdomein. Ik heb even geen links bij de hand hoe een TLD tóch succesvol gebruikt kan worden in een Windows domein, maar in de W2003 boeken werd er uitgebreid voor gewaarschuwd. Bovendien (zelfs als het lukt) kun je mogelijk nog problemen verwachten met externe sites, omdat je DNS server (op Internet) niet authoritief is voor het (absolute) root domein (".")
Wat ik me er nog van kan herinneren is dat in dergelijke gevallen de root-hints verwijderd moeten worden in de DNS server van het domein en dat alle (andere) zones via een externe forwarder resolvet moeten worden, dus niet door de DNS server op je domein (die kan dat niet meer, omdat de root-hints verwijderd zijn). Zoals gezegd heb ik niet alle informatie paraat, dus is fragmentarisch wat ik me er nog van herinner.

Ik neem aan dat als je googled op: TLD "windows domain name" problems
dat je dan wel iets zult vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan