Openoffice en .docx

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Beste mensen.
Na een collega eindelijk zover gekregen te hebben met OpenOffice aan de gang te gaan en niet met een nieuw aan te kopen MS Office weer te gaan starten komt hij nu bij mij met een vraag.
Hij heeft van de school van zijn dochter een mail gehad (.docx) en kan hem niet openen. Ik heb de mail naar mij door laten sturen en het geprobeerd. Mij lukt het wel maar naar nu later blijkt maar gedeeltelijk. Want alles wat de leerkracht handmatig heeft ingevuld in de daarvoor bestemde vakken wordt niet getoond! Alles wat van origine al in het bestaande document staat wel maar dus niet wat de leerkracht erbij heeft gezet. Is daar iets logisch aan?
Ik krijg het zelfde resultaat op mijn android besturing alsook op mijn windows 7.
Natuurlijk herb ik ook wel gezien dat mocht je MS Office hebben je mogelijk nog een extra bestand moet downloaden om het alsnog te kunnen lezen. Maar ik schep altijd tegen een ieder op die met MS werkt dat Openoffice alles kan en nog beter. Dus de vraag is. Wat is hier aan de hand?
Groeten, Dump.
 
persoonlijk ben ik een grotere fan van libre office dan open office, maar dat is een andere discussie.

Het is een beetje afhankelijk van wat die extra componenten zijn. Als dat activex componenten zijn dan kun je die niet uitlezen. dat zijn van die leuke "extra" features die niet in de officiele standaard zitten en dus ook niet ingebouwd kunnen in de open standaard. Tenminste niet zonder reverse engineering.
 
Jawel, libreoffice heb ik ook al uitgeprobeerd en is niets mis mee.
Wat betreft die wordviewer en die Microsoft Office-compatibiliteitspakket.
Ik neem aan dat beide los werken van MS office want die heeft hij natuurlijk niet meer op zijn kast staan.
Gr. Dump.
P.s. Op mijn leeftijd begint het rechte er een beetje af te geraken.
 
Gezien de extensie niet waarschijnlijk, maar toch maar even vermelden. Macro's zijn helaas ook niet compatibel met OpenOffice
 
Wat betreft die wordviewer en die Microsoft Office-compatibiliteitspakket.
Ik neem aan dat beide los werken van MS office want die heeft hij natuurlijk niet meer op zijn kast staan.
Ja, werkt, daarom alleen een viewer.....
 
Inmiddels zelf even uitgeprobeerd want hij had zijn bestand naar me toe gezonden. Ik krijg nu de tekst te zien die hij miste.
Ik weet dat hij nog met de oude xp versie werkt (ik probeer hem en andere collega's te verleiden naar Ubuntu te gaan).
Nu ben ik op mijn android laptop bezig en het werkt dus ook nu. Kan ik trouwens ook libereoffice op mijn android zetten.
Ik kan hem niet zo gauw vinden? Ik wil die ook nog even uitproberen op dit document.
Gr. Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan