footer aanpassen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
In Excel heb ik een lange dynamische footer, die er bij het afdrukken in wordt geplaatst.
Code:
With ActiveSheet.PageSetup         
.CenterFooter = "Periode: " & Format(['Data'!A5], "d mmmm yyyy") & " t/m " & Format(['Data'!A6], "d mmmm yyyy") & " / Aangepast: " & Format(['Data'!A7], "d mmmm yyyy") & " om " & Format(['Data'!A8], "hh:mm") & " uur"
 End With


Deze footer is nogal lang en wil ik daarom opdelen en twee centerfooters, mooi in het midden uitgelijnd. Iemand een idee hoe dit te doen?
Ik heb al wat gezocht, maar kom er niet uit. Ik dacht gewoon een 'Return' op te nemen, maar dat lijkt niet te werken.
 
Een Return kun je opnemen met & vbCrLf.
Is dat wat je geprobeerd hebt?

Code:
Sub SetFooter
    With ActiveSheet.PageSetup
        .CenterFooter = "Periode: " & Format(['Data'!A5], "d mmmm yyyy") & " t/m " & Format(['Data'!A6], "d mmmm yyyy") & _
        vbCrLf & "Aangepast: " & Format(['Data'!A7], "d mmmm yyyy") & " om " & Format(['Data'!A8], "hh:mm") & " uur"
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
dank je ermoor, het werkt. Het enige is dat er nu ook een lege regel tussen beide regels ontstaat; beetje jammer/lelijk.
 
vervang vbCrLf dan eens door vbLf of vbCr (kijk ook eens in de hulpbestanden van de VBEditor).
 
dank je; het is gelukt met vbLF
je moest eens weten hoe vaak in het helpbestand zit te koekeloeren, maar dit keer inderdaad iets te lui geweest
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan