Eminent EM4544 router wachtwoord werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
199
Beste allen,

Ik heb een nieuwe router gekocht die ook gebruikt kan worden als repeater. Ik ben de handleiding aan het volgen en kom vast te zitten op het volgende punt:

Ik heb de router met een UTP kabel verbonden aan mijn laptop. De laptop heeft een wifi verbinding met het bestaande (KPN) netwerk.
Ik ga naar 192.168.8.1 en druk daar op Setup Tool. Ik moet daar dan een Gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Deze zijn beide "admin" volgens de handleiding.

Echter, tot mijn verbazing, kom ik er niet in. De gebruikersnaam en wachtwoord kloppen kennelijk niet.

Ik heb al op internet rond gekeken en zag dat iemand anders dit probleem had, echter is er geen oplossing.

Heeft iemand enig idee of ik iets fout doe of dat er iets anders aan de hand is?

Bij voorbaat dank,
 
Deze router dus, handleiding: hier.

a. "Nieuw", is dat wel nieuw? Heb je 'm overgekocht kan mogelijk een ander admin wachtwoord zijn ingesteld.
Ik zou in ieder geval (onafhankelijk van nieuw of overgekocht) beginnen met het terugzetten naar fabriekswaarden, want de handleiding geeft inderdaad admin / admin aan:
Op de achterzijde van de EM4544 zit een resetknop (deze is hetzelfde als de WPS knop). Hou deze ongeveer 10 seconden met een paperclip ingedrukt. Het RUN lampje gaat snel knipperen, kort daarna gaan de lampjes uit. De router is nu gereset naar fabrieksinstellingen en zal opnieuw opstarten.
b. Varianten die ik voor je heb, als de handleiding toch gewoon fout is opgesteld:
Gebruikersnaam: Admin
=> Hoofdletter A
Password: admin
=> kleine letter a

Gebruikersnaam: Admin
=> Hoofdletter A
Password: Admin
=> Hoofdletter A

Gebruikersnaam: <leeg laten>
=> Dus geen gebruikersnaam invullen
Password: admin
=> kleine letter a
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan