AEBS router, slechte draadloze netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
Heb hier een Apple Airport Extreme router (AEBS), 5de generatie en verbonden aan een windows PC met WIN7

Deze heeft bijna altijd vanzelf de juiste connectie voorgesteld en toegepast. Nu heb ik telkens een geel uitroeptekentje aan mijn balkjes hangen rechtsonder in de taakbalk. Het volume van de balkjes is ook lager dan normaal (2 tot 3 balkjes/5 i.p.v. 4/5).

Mijn kabels gaan als volgt: rechtstreeks van modem in de AEBS, en dan vertrekt er een kabel van de router naar de pc.
Als ik het netwerkcentrum open zie ik een LAN verbinding met een thuisnetwerk (dit is de bekabelde verbinding AFAIK) Dit lijkt me in orde... het internet rechtstreeks op de pc werkt denk ik.
Bij de draadloze netwerkverbinding zie ik staan: onbekend netwerk, openbaar netwerk. Er staat ook toegangstype: geen internettoegang. (zie bijlage)

Nu heb ik hier enkele vragen over:

Ondanks dat er staat : geen internettoegang kan ik toch wifi verbinding maken met mijn telefoon bv. Hoe komt dit? En moet daar dan openbaar netwerk staan, of liever thuisnetwerk?
Op de foto in bijlage is nu telkens het Gastnetwerk geselecteerd i.p.v. de gewone verbinding die vroeger altijd standaard werd gekozen als primaire draadloze verbinding. (dit is een optie van de router om een gastnetwerk aan te bieden). Hoe komt dit? ik kan het manueel veranderen, maar deze keuze verdwijnt telkens bij het opstarten van de computer. Zoals reeds vermeld is de sterkte van het signaal zwakker als vroeger en dit voor beide draadloze netwerken...
kleine opmerking: als ik het standaard draadloze netwerk kies over het gastnetwerk verdwijnt het gele uitroeptekentje in de taakbalk, maar de verbinding blijft maar 2 à 3 streepjes van de 5.

Staan de instellingen van de router niet goed dan of ligt het probleem elders??

Ook had ik opgemerkt dat er in een of andere eigenschappen van de draadloze verbinding de verbinding schommelt tussen bijna niets en +/- 60 mbps terwijl ik 150 mbps haal als ik rechtstreeks een laptop op de modem aansluit (heb hiervoor nog mijn ISP gecontacteerd en het probleem ligt blijkbaar bij de router of in mijn PC-instellingen. Heb als laatste ook nog eens mijn netwerkadapter (draadloos en LAN) in-en uitgeschakeld, maar dit heeft niet veel uitgehaald...

MVG,

Gethez

ps : foto van balkjes toegevoegd

ScreenHunter_01 Sep. 14 19.25.jpgScreenHunter_01 Sep. 14 19.25.jpg
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_03 Sep. 14 20.26.jpg
    ScreenHunter_03 Sep. 14 20.26.jpg
    6,9 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee? probleem is er nog altijd en via wifi valt het signaal reglmatig weg...

edit : mac helpdesk gebeld en is in orde momenteel...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan