Een paar vragen over mijn virtuele machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elysegroente

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
2
Hallo!

Vanmiddag heb ik een virtuele machine dmv VMware gemaakt op mijn laptop, nadat ik bij mijn studie op iMacs mocht werken en dit een heerlijk besturingssysteem vond. Ik heb een machine gemaakt met OS X Mountain Lion. Hij doet het prima, maar hij is wel traag. Ik denk eraan om deze machine als basis te gebruiken, en Windows dus niet echt meer te gebruiken.

Maar hoe werkt dit? Moet ik dan alle programma’s van Windows verwijderen en in mijn virtuele OS installeren? En als deze nou plotseling crasht, ben ik dan alle bestanden die hierin stonden kwijt? Kan hij dan ook automatisch opstarten als het Windows bureaublad is geladen?

Is het dan mogelijk om de virtuele machine meer RAM te geven? Hij staat nu ingesteld op 2GB RAM, ik heb 4GB in mijn laptop zitten. Kan ik hem dan bijvoorbeeld 3GB toekennen (daar wordt de machine neem ik aan sneller door) of is dat nadelig voor Windows?

Ik heb nog gekeken of het mogelijk was om een (eventueel aangepaste) dual boot/schone installatie van de Apple software te doen, maar volgens mij is dit niet mogelijk? Of wel?

Excuses voor alle vragen. Ik vind het leuk om dit soort dingen te experimenteren!
 
Het is mogelijk om een dual boot met OS X te hebben en windows:
How to Dual Boot Mac OS X and Windows 7 – A Complete Walkthrough


De "regel" met een virtuele machine is: Alles wat in het voordeel van de Virtuele machine is, werkt in het nadeel van je gast besturingssysteem (dus je oorsprongelijke OS). Als je dus meer ram toekent aan je VM, dan heeft windows minder ram beschikbaar voor gebruik, hetzelfde geld voor je CPU en HDD gebruik.

Als je de bestanden op een VM hebt opgeslagen, dan worden deze opgeslagen in een hoe kan het ook anders, virtuele hardeschijf die als 1 (of meerdere) grootte bestanden op je basis hdd staan, ik heb geen ervaringen met het crashen van VM's en de hdd's daarvan, maar ik denk dat dit wel iets moelijker is omdat de hdd niet fysiek is.

Zelf was ik ook een tijdje aan het experimenteren met een tripple boot (Windows, OS X, Linux) maar omdat ik dit niet op mijn hoofd pc wilde doen, moest ik het op een verouderde pc doen. Dit heeft helaas niet echt goed gewerkt (hij naam heel graag de tijd om rustig dingen te laden :p)

Suc6 met de wisseltruc!!
Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan