Fout bij maken executable

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
218
Beste allemaal,

Ik wil graag een executable (.accde) maken van mijn database (access 2010), maar ik krijg onderstaande foutmelding:

This error is usually associated with compiling a large database into an MDE file.* Because of the method used to compile the database, a considerable number of TableID references are created for each table.* The Access database engine can only create a maximum of 2048 open TableIDs at one time.* Exporting a database as an MDE potentially can exceed this limit if the database has a large number of objects (table, macro, form, report, etc).
There is no accurate method to estimate the number of TableIDs the Access database engine uses during the process of compiling a database as an MDE.* However, each VBA module and each form uses one TableID, as a result, if the database has 500 forms, and each form's HasModule property is set to Yes, as many as 1,000 TableIDs are used.
Is hier een oplossing/workaround voor?

groet, Patric
 
Laatst bewerkt:
De melding is duidelijk, lijkt mij. D.w.z. als je niet bang bent om te scrollen :). Zou de tekst een stuk leesbaarder maken als je hem niet in 2 regels zou proppen.
Je moet sowieso de db kunnen compileren zonder fouten, als dat niet gaat dan is de missie ook al tot mislukken gedoemd. Dus dat kun je ook nog proberen. En als je veel formulieren hebt, maar veel zonder code, dan kun je de eigenschap <Bevat module> dus op <Nee> zetten, dat scheelt ook weer een ID.
 
Michel,

Compileren gaat zonder fouten. De melding is mij ook duidelijk, maar dat zou betekenen dat een executable maken aan de dbase nogal wat voorwaarden stelt.

Zo groot is deze nou ook weer niet.

Maar als het niet kan, jammer.

groet, patric

p.s. Nu is de tekst wat beter leesbaar (at your service) ;)
 
Laatst bewerkt:
Kleine toevoeging: andere dbase (in Mb's 10x groter) gaat zonder problemen.

Bij degene die fout gaat krijg ik (zie ik net) eerst onderstaande error:

error dbase.png

groet, patric
 
Runtimes staan niet bekend om hun grote adaptatievermogen, dat klopt. Je zou nog kunnen overwegen om gebruikers met de Runtime versie van Access te laten werken. dan kun je een gewone FE-BE database gebruiken, en ze kunnen toch nergens bij. Scheelt bovendien ook licenties. En anders, als ze toch al de volledige versie hebben, zul je hem helemaal dicht moeten timmeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan