kan geen verbinding maken met proxyserver is dat een virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sus4n

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
25
Ik krijg elke keer de melding als ik google chrome opstart de melding 'kan geen verbinding maken met proxyserver'.
Ook krijg ik bij het opstarten van de laptop iets van een taskeng ex te zien.
ik heb al microsoft secrutiy essentials laten draaien maar ik krijg de meldingen nog steeds.
moet ik nog iets extra's doen?
alvast bedankt voor jullie reactie.
grt
 
Hallo sus4n,

Natuurlijk heb je helemaal gelijk dat je laptop (een computer) niks uit zich zelf doet en als zonder dat je daar een opdracht voor gegeven heb hij dan toch iets wil doen is dat vreemd.
Dat er zomaar een verbinding met een proxyserver gemaakt wil worden klinkt inderdaad wel verdacht.
Een proxyserver is eigenlijk niks anders dan een computer die een verbinding met het internet maakt waarmee je laptop dan in verbinding staat en die computer (de proxyserver) je dan op het internet zet.
Dus buiten dat die computer (proxyserver) kan bepaalen welke websites je wel en niet te zien krijgt ziet het dus ook alles wat je doet met alle data want die stuur je eerst naar die computer de proxyserver toe, en daar kan net zo goed iets van een (virus) malware op staan die b.v ook je inlog gegevens in de gaten houd.

Waar je naar kunt kijken is de task scheduler.
Klik op Task Scheduler Library en kijk of je bij view ook de Show Hidden Tasks optie heb aanstaan.
Daar kan dan meschien wat staan wat iets met die proxyserver instelling van de browser te maken heeft wat eventueel uit te zetten of te verwijderen is.

Ik ken google chrome verder niet maar geregeld volgen de andere browsers de proxy instelling van de windows internet explorder en zou die ook even controleren.

Daarna zou je de laptop weer opnieuw kunnen scannen met een anti-malware scanner en eventueel in de safe mode van windows.
Het kan zijn omdat malware vaak beschermd wordt door het b.v verborgen te houden voor anti-malware software (cloaking) wat eventueel met de task scheduler mee opgestart kan worden de anti-malware software het nu wel kan vinden.

Groetjes Ragdoll
 
hi Ragoll,
Ik heb naar de taakplanner gekeken en bij beeld staat idd verborgen taken weergeven.
om je eerlijk te zeggen weet ik nu niet zo goed wat ik moet doen...
hoor graag van je.
grt
 
Hi sus4n,

Sorry dat het zo lang heb geduurd met een antwoord in deze posting, ik heb nou gewoon niet goed opgelet dat deze er ook was.

PasXeFC.jpg



Aan linkerkant bovenaan zet je op Task Scheduler Library.
In het midden bovenaan zie je dan de task staan zoals bij die van CreateChoice.
Daar onder zie bij die tapbladen wat op history staat bij dan niks staan maar als er bijvoorbeeld een task je bij history een lijst te zien krijg met bijvoorbeeld 5 of 3 minuten verschil er tussen dan is kans dat het waarschijnlijk ook een virus is.
Met een rechter muisklik kun het op disabled zetten zodat de task niet meer wordt opgestart en dan eens met een anti-malware een handmatige scan uit laten voeren.

Groetjes en alvast succes gewenst.
 
moet het tijdverschil per dag zijn?
taakplanner.jpg

welke anti male ware kan ik het beste gebruiken?
 
Nou nee het moet niks natuurlijk want dan kan mal-ware ook de regelmaat zijn dus laten we maar wat positief zijn en maar aannemen dat die problemen wat onregelmatig zijn en voorkomen.
Zoiets als google chome kan geen verbinding maken met proxyserver, er een melding dat het niet lukt en probeerd het dan later nog een en je ziet weer zo'n melding en dat blijf ongeveer op zo'n manier dan doorgaan.

welke anti male ware kan ik het beste gebruiken?

Steve Gibson van de website grc.com wilde het toch graag weten of ik dat met die trojans nog heb kunnen oplossen ?
Jawel met een firewall, omdat dat soort mal-ware zoals die trojans en keyloggers enzo je over het netwerk en op internet willen gaan verkopen en alleen pas veilig als alle gegevens op de compuer blijven en laat een firewall met goede regels voor de oubound er voor zorgenn dat ze niet op internet netwerk kunnen.
En als er na 6 maanden of meschien wel 8 maanden de trojans en/of keyloggers enz inmidels al bekend genoeg zijn geworden op het internet dan zal ook de anti-malware programma's na een update ze wel kunnen vinden en kunnen wijderen.
Security betekend veiligheid, wat iets anders is dan vewijderen.

En de website grc voor mezelf instellde als regel back to the basic.
Wat in het begin meschien een beetje vreemd over kwam.

Wat van een leer concept is en back to the basic als de regel insteld, waar vanuit je steeds weer kunt opbouwen.
Dat concept een keer bij Microsoft heb gepost, waarvan ze later vertelde dat meeste daar eigenllijk zo van onder indruk zijn.
Dat dat de doorslag was met de overtuiging gewoon dat als een service voor je op te zetten , en wat ze inderdaad niet hoefde te vragen.
Is knop bij het msn hotmail acount geworden waar je evetueel misbruik of niet vertrouwd kun melden.
Ja ik het wel eens gezien en gelezen dat het beste en veiligste email service van Microsoft´s hotmail is.

Maar ook dat ik jaren daarna eens wat over spyware vertelde hadden ze nog nooit zo´n James Bond verhaal gezien enz.
En heeft tevenwoordig Steve het weer over upnp.
Kweekt mcafee met onzinnege software te bundelen in een flash player het probleem aan om dan niet allert adware te zijn.

Welke anti male ware kan ik het beste gebruiken?
Dat zijn de mensen die je op wel eens op een forum tegen komt waar veel van leren·.
http://www.malwarebytes.org/
 
Goedemorgen!
nou wat een lang verhaal ;)
Samenvattend...ik heb nu malwarebytes gedownload...nu maar hopen dat het probleem opgelost is ;-)
grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan