LenovoEZ 2 TB niet bereikbaar via LAN wel via wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob0017

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2014
Berichten
1
Ik heb een netwerk met pc Windows 7,laptop Vista, LenovoEZ NAS en spelcomputer. Deze staan via een switch (Netgear 8 ports) op zolder. De switch loopt via een kabel naar een V8 KPN router. Daar staat een Philips mediaspeler. Via de mediaspeler kan ik films of foto's bekijken vanuit de NAS. Ik kan via de pc met windows 7 in de nAS. Ik kan via wireless met de vista laptop in de NAS, maar als ik via de LAN kabel in de laptop wil kijken , krijg ik een timeout. Naam niet goed geschreven , zegt ie dan. Dynamische adressen, statische adressen, vast wegzetten met mac adressen in de router, niets helpt. Pingen kan wel als de laptop in wireless staat, maar als ik die uitzet en alleen de kabel er in houdt, geeft ook dat timeouts.
Ik kan gewoon op internet en behaal dan snelheden als 40 Mb per seconde. Geen probleem. Het enige wat er nog bij komt is dat als je de laptop in de switch steekt, en je zet de adapter in auto negotiate, ( en je wilt dus 1Gb netwerkkaart hebben) dan haal ik maar 300 Kb per seconde binnen. Dat heb ik opgelost door hem op autonegotiate 100 Mb te zetten en dan werkt het wel. Zelfs een echte netwerkbeheerder ziet er geen heil in. Wat die ik fout . Help me aub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan