OCR scannen epson xp 600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
190
Hallo
Ik wil iets scannen met mijn epson xp600 en dat wil ik omzetten naar OCR .Kan de scanner dit zelf of moet ik speciale software hebben?
Wie kan mij helpen?

Gr Ron
 
Je kunt iets niet omzetten in OCR. OCR (Optical Character Recognition) is een techniek om tekst uit een plaatje te halen, zodat deze weer bewerkt kan worden.

Een scanner maakt alleen maar plaatjes. Je hebt altijd software nodig voor het OCR gedeelte. ReadIRIS is een bekende en word soms al meegeleverd bij een MFP/Scanner. Er zijn ook nog een paar goede gratis OCR programma's waar ik de naam even van kwijt ben. Wat werkt is een beetje afhankelijk wat je wilt. Een simpel A4tje naar tekst omzetten is bijv. veel gemakkelijker dan tekst en plaatjes converteren naar een goed werkend Word document.
 
@Ronnie1971 : aangezien op de website van Epson (en ook op de meegeleverde documentatie én de meegeleverde software disk), staat :

Bijgeleverde software ABBYY FineReader® Sprint 8.0 (MacOS), ABBYY FineReader® Sprint 9.0 (Windows), Epson Easy Photo Print, Epson Event Manager, Epson Print CD

is er een voorziening om tekst te scannen.
Heb je eerst de handleiding doorgelezen en / of de meegeleverde software (disk) bekeken voordat je je vraag hier stelde .......?

Ik denk het niet, want dan had je kunnen ezen over Abbyy en als je dat dan had gelezen en even Avbbyy had ingetoetst in Google, dan had je dit gevonden : -> tekst!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan