aandruk rolletjes hp psc 1210 werken niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Berichten
187
Hi ik heb bij mijn schoonvader een psc1210 van hp staan op Windows 7 basic.
Nu is het geval dat ik de papier als ik die erin druk zo door kan drukken naar achter, het is net alsof de aandrukrolletjes te hoog staan.
als ik de klep aan de achterkant van de printer eraf haal dan zie ik ook dat als ik een papier erin leg en doordruk naar achter dat de aandrukrolletjes een centimeter hoger ligt dan waar het papier is.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen en misschien een oplossing hiervoor weten.

Probleem 2 is dat ik de hp drivers niet goed geïnstalleerd krijg, alleen het hp photo gebeuren werkt maar de software voor printen en scannen werkt niet.

Gr Snarf66
 
Laatst bewerkt:
alle opties die daar staan gedaan, lost niets op.
Ik hoor als ik printer in het stopcontact doe en de printer is uit een soort van licht geluid wat lijkt op een zacht blazen, dit lijkt me toch niet moeten.
Verder was ik vergeten te melden dat het lampje papier controleren ook gaat knipperen, en dan komt er een E op het scherm van error.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Lijkt mij eerder alle symptomen van een versleten printer.

Reduktietandwielen die niet meer korrekt zijn uitgelijnd t.o.v. referentiepunt (enkele tanden versprongen)

Meestal breken er ook stukjes af , waardoor deze nooit meer 100% in elkaar grijpen , en steeds zullen verspringen.

Foutmelding kan ook hieraan zijn gerelateerd , of een defekte / mechanisch geblokkeerde sensor.

Uiteraard kun je dit nog herstellen , maar voor de prijs van de onderdelen zul je een nieuwe printer kunnen kopen.

Indien deze symptomen beginnen , zijn de aandrukrollen meestal ook versleten , en dienen ook deze nog te worden vervangen.

Deze printer is zo goed als zeker economisch onherstelbaar.

Wacht uiteraard eventueel verder nuttige antwoorden af , maar indien uw omschrijving representatief is , moet je er niet te veel op hopen ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ja wellicht beter een andere aanschaffen. Hoe oud is dat apparaat. Heb je nog garantie.:confused:
 
Versleten lijkt me haast niet mogelijk, printer word en is nooit veelvuldig gebruikt.

Hallo

Lijkt mij eerder alle symptomen van een versleten printer.

Reduktietandwielen die niet meer korrekt zijn uitgelijnd t.o.v. referentiepunt (enkele tanden versprongen)

Meestal breken er ook stukjes af , waardoor deze nooit meer 100% in elkaar grijpen , en steeds zullen verspringen.

Foutmelding kan ook hieraan zijn gerelateerd , of een defekte / mechanisch geblokkeerde sensor.

Uiteraard kun je dit nog herstellen , maar voor de prijs van de onderdelen zul je een nieuwe printer kunnen kopen.

Indien deze symptomen beginnen , zijn de aandrukrollen meestal ook versleten , en dienen ook deze nog te worden vervangen.

Deze printer is zo goed als zeker economisch onherstelbaar.

Wacht uiteraard eventueel verder nuttige antwoorden af , maar indien uw omschrijving representatief is , moet je er niet te veel op hopen ...

Peter
 
Hallo

"Versleten lijkt me haast niet mogelijk, printer word en is nooit veelvuldig gebruikt."

Aandrukrollen , zelfs niet gebruikt verduren , idem dito met de tandwielen.

Een visuele inspektie zou uiteraard veel verhelderen , van wat er nu precies gaande is.

Uiteraard dien je het toestel dan te openen.

Peter
 
Maar dat ruizende geluid dan, wel zachtjes maar toch.
Zal morgen eens naar hp zelf bellen eens kijken als die nog wat weten.



Hallo

"Versleten lijkt me haast niet mogelijk, printer word en is nooit veelvuldig gebruikt."

Aandrukrollen , zelfs niet gebruikt verduren , idem dito met de tandwielen.

Een visuele inspektie zou uiteraard veel verhelderen , van wat er nu precies gaande is.

Uiteraard dien je het toestel dan te openen.

Peter
 
Hallo

"Maar dat ruizende geluid dan, wel zachtjes maar toch."

De geschakelde voeding (powersupply) zit bij dit model in de printer.

Is het enige die lawaai kan maken (behalve de mechaniek dan)

Transfo's/smoorspoelen , uitgedroogde condensatoren kunnen lawaai maken.

peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan