router wil niet meer resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampzooi255

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
33
Zit met een probleempje.
Onlangs geprobeerd mijn net werk aan te vullen met een tweede router als zgn. "bridge".
Wou helaas allemaal niet zo lukken, maar dat daar gelaten...
Nu kan ik alleen niet meer in de tweede router (Dlink DSL-2730R) in loggen. Ook als ik een harde reset geef (alle lampjes gaan knipperen enzo) om in fabrieks instellingen terug te komen, lukt het me niet meer om in het configutratie te komen. Bij het in voeren van 192.168.1.1 krijg ik netjes het inlog scherm te zien, maar fabrieks in-log gegevens of laatst gebruikte username+pasword werken niet meer...

Iemand een ideetje??
Alvast bedankt
 
Een heleboel:
a. Haal de tweede router helemaal los van alles (geen enkele kabel aangesloten).
b. Zet de tweede router terug naar fabrieksinstellingen. Wacht totdat de router helemaal is opgestart.
c. Zet wifi uit op je pc, sluit je pc af. Sluit 1 van de 4 LAN aansluitingen aan op je pc, start je pc op pas daarna verbinden vanaf je webbrowser met de router.
Probeer/gebruik de fabriekswaarden voor gebruikersnaam en wachtwoord. Ik denk dat beiden zijn (kleine letters): admin

Hiermee sluit je uit dat je een ander apparaat loopt te benaderen.

Heeft het allemaal gewerkt, dan kun je evt. weer wifi aanzetten etc.

Overigens zou ik verwachten dat die router door je (toenmalige) provider is geleverd en je dus moet achterhalen welk standaard gebruikersnaam + wachtwoord die in de firmware gebakken heeft...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Helaas Tijs, heeft niet gewerkt.
Krijg netjes het in log scherm van de router, maar die accepteert gewoon geen enkel password. Zowel fabrieks (= admin) als laatst ingestelde password.
De router is trouwens een extra aangeschafte, dus niet een oude provider modem. Hij heeft het trouwens wel gewoon gedaan in het verleden als alleenstaande router. Maar nu niet meer dus :(

Oh ja. Het resetten lijkt wel gelukt, want in het overzicht van de "draadloze netwerkverbindingen" staat de router vermeldt met de fabrieks naam. Maar het password werkt dus niet....
 
Laatst bewerkt:
admin / password wordt ook veel gebruikt door Dlink .
Misschien dat hij op een oudere firmware is gaan zitten met dit default password.
 
Als na de reset
Username = admin en password = admin
niet meer zou werken ,
hoe kom ik dan aan de "oude" firmware password en username ?
 
Gokken. Het is maar een theorie maar het zou kunnen.
Ik zou admin / password proberen, of admin en geen wachwoord.
Of geen username en admin als wachtwoord.
Het blijft wel een raar probleem hoor.
 
Ok Creeper, dank je wel, Ga ik mee aan de slag..
Kijken hoe ver ik kom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan