50MB+ met speedtest en -1MB met spotnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaetodon

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
109
Hoi allemaal,

Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn?
Ik heb met de speedtest.net een download snelheid van 50MB en meer, maar als ik nu een film wil downloaden met spotnet blijft er niets over van mijn download snelheid. Deze is zelfs minder dan 1MB soms wel 1KB met een downloadtijd van 41000 uur,...:shocked:
Ik zit nu met een vaste kabel aan de laptop en dus niet draadloos. (dacht eerst dat hier het probleem in zat maar helaas)

Iemand een idee wat hier fout gaat??
Alvast bedankt.
 
Ik weet het niet zeker hoor. Maar bij Utorrent heb je Seeders en Leechers. Seeders zijn mensen die het bestand uploaden en Leechers zijn mensen die het bestand aan het downloaden zijn. Des te meer Seeders, des te sneller de download. Als het ook zo werkt bij spot-net, dan moet je even iets anders proberen, want dan zijn er te weinig of geen seeders OF te veel Leechers. Ik heb ook 104MB download, maar soms heb ik maar 2KB download in Utorrent.
 
Spotnet is geen peer-to-peersysteem als BitTorrent.

Bij Spotnet wordt een NZB-bestand van een server gedownload, welke instructie geeft over de locatie van de te downloaden bestanden op één server.
Bij BitTorrent handelt een torrent-bestand dit af, echter hier worden de bestanden gedownload van meerdere locaties (= peers/seeders).

Van welke nieuwsserver maak je gebruik?
 
Hoeveel connecties heb je ingesteld richting je nieuwsserver?

Gebruik je SSL? zo ja op wat voor machine en is die goed ingesteld om met SSL te werken? welk programma download de eigenlijke NZB's?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan