lan en wifi verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
159
Hallo,

op mijn Netgear WGR614 zijn 3 pc's lan verbonden en ik heb een wifi-verbonden printer. Nu gebeurt het zeer regelmatig dat mijn zoon op zijn W8 (AVG virusscanner) niet kan printen omdat de printer dan weer eens "verdwenen" is. Na het "printer-toevoegen menu" weer doorlopen te hebben, werkt alles weer normaal maar meestal voor hooguit twee dagen. Wat gaat daar verkeerd ?
Van de W7(avast)PC van mijn dochter valt om de paar dagen zomaar de lan-verbinding weg. Na in het "verbindingscentrum"de verbinding even snel uit en weer aan gezet te hebben, is de verbinding er weer...Hoe kan dit ?
Omdat er dus vanaf twee pc's een (verschillende) storing is, denk ik aan een probleem in de router maar ik twijfel ook weer omdat de storingen ook weer simpel zijn te verhelpen maar wel irritant zijn. Met mijn eigen XP(AVG)-PC heb ik nagenoeg geen netwerk/printer problemen. Wie weet raad ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, probeer het hier eens, je hebt ook hulpmiddelen op je computer om dit te doen. Klikje

Heb je meerdere virusscanners dan zou ik overwegen om eerst die AVG uit te schakelen. En bekijk de zaak eens daarna rustig.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt,
Aan de hand van de oplossingen (via "klikje") in iedergeval in de W7 pc gevonden dat er energiebeheer (= automatisch uitschakelen...) van de netwerkadapter aan stond en deze meteen uitgeschakeld. Denk nu dat dit inderdaad de oorzaak is geweest van het plotseling uitvallen en ook weeer simpele in-te schakelen van de verbinding is geweest. Kan iemand mij dat bevestigen/ is dit ergens te controleren ?
 
Hallo, ja dat kan. Hier wat meerdere handvaten wat je zoal kunt/mag doen. Klik

Je zou het hier kunnen controleren hoe alles in elkaar steekt. Succes.

Maar ja als alles goed werkt dan is dit slecht een hulp middel voor als het niet werkt. Dus gewoon laten zoals het nu is als je geen problemen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan