• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown list

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abuwaseem

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2013
Berichten
35
Beste mensen,

Ik heb 2 werkbladen. Blad 1 is waar gewerkt moet worden en blad 2 is een bron van gegevens.

Ik heb hier "gegevensvalidatie" (lijst) toegepast

In blad 1 heb ik lijst (alfabetisch volgorde) aangemaakt alleen wordt die steeds langer waardoor zoeken naar een naam ook steeds langer duurd je moet namelijk scrollen.
Is er een manier om de eerste letters van het item in betreffende cel met de dropdown lijst in te typen waardoor ik gelijk de juiste item tevoorschijn krijgt.
Voorbeeld: Ik typ letter "Z" in en dan krijg ik gelijk Zeeland te zien (die helemaal onderaan de lijst bevindt) en alle andere..
Ik ben op zoek naar het typen, in plaats van handmatig naar beneden scrollen in de lijst zoeken naar het item?

Kortom scrollen moet blijven maar om het wat makkelijker te maken wil ik toch ook de eerste letter intypen.

Helaas kan ik bestandje niet delen.
 
Ja zo een validatie bestaat je typt de 1ste letter, en alleen die namen verschijnen in die validatie.
 
Zij maken hier gebruik van Macro's iets wat ik wil vermijden omdat dit niet gewenst is bij mijn werkgever. Enige andere optie op macro's naa??
 
Plaats even een voorbeeldje dan hoef ik het niet verzinnen.
 
dit is het bestandje

Bekijk bijlage testbestand 01.xlsx

ik wil dus de eerste letter al intypen wil ik alle woorden zien dat begint met betreffende letter.

Nogmaals: Ik heb een lang lijst met namen

iplv te blijven scrollen wil ik dus in 1 keer de letter "Z" intypen en dan zie ik alle woorden dat zou beginnen met deze eerste letter. Zoals Zeeland, Zwolle, Zwijndrecht. Op deze manier kan ik dus klikken wat van toepassing is.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen>> ;)

groet
 
Het antwoord en het voorbeeld ook bekeken? En als dit de oplossing is dan graag de vraag op opgelost zetten. Oneliners als "Haha ja sorry busy life" hebben geen enkele toegevoegde waarde voor een forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan