Div met vaste grootte laten meeschalen in de pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauraKorstanje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
4
Ik heb jullie hulp hard nodig, ik heb lang rond gekeken en gezocht op het forum en in css zelf maar helaas kom ik er niet zelf uit.

Ik ben een website aan het maken met meeschalende gedeeltes.
Onderstaand een printscreen van hoe de website hoort te worden. Het menu, logo en achtergrond schalen mee.
Schermafbeelding 2014-09-27 om 23.14.05.jpg

Nu een printscreen van de website als ik hem vergroot.
Schermafbeelding 2014-09-27 om 23.13.42.jpg
Helaas schaalt mijn div met vaste grootte niet mee.

Ik heb de div de id tekstvlak gegeven omdat in ditzelfde vak ook tekst komt te staan op verschillende pagina's.

Mijn css van de betreffende id.
Schermafbeelding 2014-09-27 om 23.17.11.png

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt alvast.
 
Als ik het goed zie dan gaat dat plaatje (of wat het ook is) over het menu heen? Dat komt omdat die div absolute is.
Verwijder die float, top, left en position:absolute; weg en vervang het door: position:relative; display:inline-block;
Laat dan maar eens zien wat er van terecht komt :)
 
IT07, ik heb het aangepast. Helaas komt het vlak nu onder het menu terecht i.p.v. rechts. Het beweegt wel mee. Dus dat is wel al opgelost.
Schermafbeelding 2014-09-29 om 22.52.56.jpg
Css:
Schermafbeelding 2014-09-29 om 22.55.53.png
 
als je een div om het menu heen hebt, voeg display:inline-block; aan het css daarvan toe. Doe hetzelfde met een div die om je afbeelding heen zit. Heb je er geen div's omheen? Maak ze :)
 
Ik heb jou opmerkingen verwerkt in mijn css maar helaas blijft het onder mijn menu staan.
Ik wilde mijn html en css even naar je toe zenden maar zie dat er alleen maar plaatjes geüpload kunnen worden.

Hier mijn aangepaste css.
Schermafbeelding 2014-09-30 om 19.13.53.png

Ik heb display ook nog geprobeerd in mijn wrapper div alleen dan verschuift alles naar de linkerkant van de webpagina en dat is niet de bedoeling.
 
Je kan me ook een PM sturen met de link naar de site? Als je de site niet online hebt staan, stuur je me de code via dropbox in een zipje? dan kijk ik er even naar :)
Overigens beveel ik je sterk aan om de browser Firefox te gebruiken, die heeft simpelweg de beste functies om het ontwikkelen van een site makkelijker te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan