abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

mricecool60

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
47
hoi ik heb een abonnement bij online.nl wij hebben het ''super snel'' van 30 bitps ik krijg er maar 10-13 door ik wil heel graag weg bij online maar het abonnement loopt nu nog een jaar ik heb ook 2x de maand storing ik heb al heel vaak gebeld maar zij zeggen gwn dat het aan de wijk centralen licht en de storing is rot meneer ik heb ook een klijn bedrijf aan huis en ik heb mijn internets hard nodig wat kan ik doen om over te gaan ik moet het jaar gwn afbetaalen (boeten) iemand ideeen ?

en det modem is ook best wel slecht in zijn algemeen

groet arjan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een idee en het ligt eraan.

Wanneer heb je dit contract aangegaan.

Controleer of en wanneer de looptijd van je Online contract is afgelopen.

Anders even bellen de datum wanneer. Of je kunt het wellicht ook op je bank afschriften zien.

Online.nl hanteert als ik het zo lees een looptijd van 1 jaar of 2 jaar bij het afsluiten van het contract.

Daarna is het contract per maand opzegbaar.

Volgens mij is er ook een online opzegbrief.

http://www.online.nl/uploadedFiles/...ra-informatie/Algemene-voorwaarden-Online.pdf

artikel 4 en dan 4.3 1 of 2 jaar contract. :(
 
Laatst bewerkt:
Helaas, je zal in principe je contract uit moeten dienen. In tegenstelling tot wat manamana denkt is het contract niet per maand opzegbaar. Je sluit na afloop van ieder contract een nieuw contract met Online (voor 1 of 2 jaar). Dat contract is niet opzegbaar.
Wel is het zo dat bij een bepaalde wanprestatie je andere rechten hebt, maar dat zal je dus eerst maar even onomstotelijk aan moeten tonen. Registratie van al je klachten is dus heel belangrijk om een 'stok' te hebben. Als na een x-tal storingen Online niet in staat blijkt een stabiele verbinding te leveren, dan heb je mogelijk een punt, maar dan nog zal je dat eerst maar moeten realiseren. Als zij niet mee willen werken dan zal je naar een rechter moeten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik heb net de voorwaarden gelezen.
Als je contract meer dan twee jaar geledn is afgesloten kun je per maand opzeggen.
Is je contract korter dan 2 jaar dan gaat dat niet.
Dus even kijken wanneer je je contract hebt afgesloten en dan kijken of je op kan zeggen.


Groeten Cees.
 
Het zou mij echt verbazen. Wil je dat stukje tekst eens plaatsen, ik zou graag eens precies willen lezen hoe het er staat, zodat er geen enkel misverstand over kan bestaan hoe het e.e.a. te lezen. Je weet wel zeker dat je een Online contract voor ogen hebt?
 
ik heb het pdf je van de website van online gehaald. Daar staat 1 of 2 jaar bepaalde of onbepaalde enz enz. Zie mijn eerdere berichtje hierover. ;) Ik zal de eerste zijn die toegeeft als ik zit te raaskallen. Zeg het gerust he. We houden de lol erin.:p
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht eerlijk gezegd op het stukje van Cees.
Bij Online 'verleng' je namelijk niet je contract, maar bij het einde van de looptijd (1 of 2 jaar) eindigt het contract en sluit je desgewenst een geheel nieuw contract af voor (weer) 1 of 2 jaar. Ik ben daarom zo benieuwd wat en waar Cees het e.e.a. heeft gevonden bij Online over die opzegbaarheid per maand.

[edit] ik heb de voorwaarden van Online bekeken en idd. wanneer een klant een overeenkomst heeft voor onbepaalde tijd, dan geldt een opzegtermijn van 1 maand. Ik denk echter dat er geen of zeer weinig klanten zijn die een dergelijk contract hebben. Reden hiervoor is dat je bij zo'n contract geen korting krijgt en bij een 1-jarig of 2 jarig contract een grote, of zelfs een heel grote korting krijgt. Uit het startbericht van arjan begrijp ik dan ook dat hij een contract van 1 of 2 jaar heeft en die zijn niet opzegbaar voor het einde van de looptijd van dat ene of tweede jaar.[end edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Qaundor.

Hierbij het stukje uit de voor waarden over het opzeggen van het contract.

4.3 De Overeenkomst voor bepaalde tijd wordt aangegaan voor een bepaalde
termijn (bijvoorbeeld voor één of twee jaar) en is niet tussentijds opzegbaar.
Na afloop van de bepaalde termijn wordt de Overeenkomst voor bepaalde
tijd automatisch omgezet in een Overeenkomst voor onbepaalde tijd, die
vanaf dan opzegbaar zal zijn met in achtname van een opzegtermijn van één
maand. Deze omzetting vindt niet plaats indien de Overeenkomst door de
Klant met inachtneming van een opzegtermijn 1 maand voor het einde van
de bepaalde termijn wordt opgezegd. In dat geval eindigt de Overeenkomst
op het moment dat de overeengekomen termijn is verstreken.


Vriendelijke groeten Cees.
 
Mhh, nog een jaar of zo (2015). Afkopen die handel als je het zat bent als dat al kan. :( Maar ja zal ook nog wel een boete op zitten. Vrolijk wordt je er dan niet van:confused: En dan automatische verlenging. Staat op ja
 
Waar ik dus al bang voor was ja. Nieuw contract voor 'bepaalde' tijd.
 
Hallo Quander en ....cool60, bepaalde inderdaad.

Het is een keus die je moet maken. Afwegen. Heb je veel schade met je bedrijf en heb je (veel) verlies financieel, dan zou de keus voor mij heel gemakkelijk zijn. lange procedures hebben weinig zin en brengt alleen maar frustraties. Besteed je tijd nuttig zou ik zeggen. Bij de vuilnis zetten. Maar ja ik heb makkelijk praten. Het is slechts een advies. Groeten Manamana en aan alle anderen die meededen. :D;)
 
Hallo.

Het is bij wet zo geregeld dat als je een contract afsluit voor 2 jaar, en die 2 jaar zijn voor bij dat ze dan niet nog eens voor 2 jaar mogen verlengen.
Je abonnemnent loopt dan gewoon door , maar je kunt dan per maand opzeggen.

Groeten Cees.
 
Ja, dat klopt, maar zo gaat het niet : er zijn 2 werkbare scenario's : óf je hebt zelf in je agenda staan dat je contract afloopt en je belt voor een nieuw contract (met het eerste jaar flinke korting), óf Online belt jou zelf ruim voor afloop van je huidige contract met de 'aanbieding' voor een nieuw contract. In beide gevallen sluit je dan een nieuw contract voor 'bepaalde' tijd en niet onbelangrijk, Online zorgt er zelf voor dat ze jou ruimschoots voor de tijd de aanbieding doen, juist om te voorkómen dat je geen nieuw contract sluit en daarmee een doorlopend contract voor onbepaalde tijd met ze gaat krijgen, zijnde een contract dat je wel per maand kunt opzeggen. Die situatie wordt dus door jouzelf, óf door Online opgeheven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan