Drivers kwijt van Medion LIFE MD40886

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bektronics

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2014
Berichten
16
Beste.

Ik ben in het bezit van een laptop MEDIONNB Life MD40886.
Verdere gegevens:
MSN 3000 1610
Moederbord MAM2020
S/N PNB 311026364

Aangezien ik enige tijd terug last had van een trojan wou ik een nieuwe installatie uitvoeren van Windows XP pro.
Het enige, en belangrijke , dat ik over het hoofd gezien heb was een kopie te maken van de drivers.
Na wat zoekwerk (van enige weken) heb ik uiteindelijk de belangrijkste drivers terug gevonden.
De enige driver die ik ontbreek, en maar niet te pakken krijg is:
ACPI\VIA 3076\4&3656B040.
Dit zou een VIA standard PCI to ISA Bridge driver moeten zijn.

Heb overal gezocht, bij Medio, bij VIA enz maar kan hem niet vinden.
Kunnen jullie mij helpen om deze drivers alsnog te kunnen downloaden. (Liefst freeware natuurlijk)

Alvast bedankt voor uw inspanningen

MVG
Dré
 
Beste Zoefff.

Je link verwijst naar de website van Medion.
Deze site heb ik reeds bezocht en al de vermelde drivers gedownload voor mijn pc.
Toch zie ik in apparaat beheer dat er een geel vraagteken staat bij "Onbekend apparaat"
Na wat speurwerk met Speccy en Everest ben ik te weten gekomen wat er juist ontbrak. (Zie hiervoor mijn 1ste vraag)

De vraag is nu: waar vind ik die VIA standard PCI to ISA Bridge software.
Want dat is wat er nog moet geïnstalleerd worden.
Is zeker niet te vinden op de Medion site.
De soft bestaat, want ik heb deze al verschillende malen gezien op sites. Maar men verwijst me steeds eerst altijd naar een Driver Updater, die dan natuurlijk betalend is.
De chipset die in de pc zit is: VIA P4N266/KN266 (VT 8372)

Alle hulp is welkom.
Bedankt
MVG
Dré
 
Het is hierboven al aangegeven.
Download de chipset bij medion en pak deze uit en voer setup uit.

Heb je dat gedaan?
 
Beste Zoefff

Uiteraard heb ik de chipsetdriver van de Medion site gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd.
Vermoedelijk is de VIA standard PCI to ISA Bridge software niet inbegrepen in dit pakket.
Daarvoor al mijn moeite om op te zoeken wat er nu juist nog ontbrak. (Zie hiervoor voorgaande berichten)
Als je wil kan ik nogmaals de soft installeren en zien wat er dan gebeurd. Maar ik denk dat dit weinig of geen resultaat zal opleveren.

Daarom roep ik jullie hulp in om de alsnog ontbrekende driver te vinden.

MVG
Dré
 
Link werkt, maar kan niets downloaden van deze site.

Beste Dorado.

Ik heb gekeken naar de link waar je mij hebt naar verwezen.
Klaarblijkelijk staat hier wel de drivers op die ik nodig zou hebben. Onder andere ook de IR driver die ik zelfs nog over het hoofd gezien heb.

Nu het probleem dat ik ondervind is dat ik de drivers niet kan downloaden van deze link.
Ik klik wel op "Download" maar ik word steeds terug verwezen naar de eerste beginpagina.
Dat is natuurlijk pech.
Ik heb dit ook geprobeerd met mijn andere pc met hetzelfde resultaat als gevolg.
Kan jij dit even checken voor mij of ik misschien iets verkeerd doe, of ergens anders moet klikken om toch deze drivers binnen te kunnen halen.
Je zou mij hiermee een groot plezier doen om mij hiermee nog even een handje toe te steken.
Je antwoord afwachtende, alvast bedankt.

Groetjes
Dré
 
Helaas kan je idd niets downloaden.
Wil je het volgende doen?

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het apparaat en kies Eigenschappen van
het apparaat waarvan het stuurprogramma ontbreekt (gele driehoek(!))
Ga naar het tabblad Details.

Hardware-id.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.
Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.
 
Drivers kwijt

Beste Dorado.

Heb gedaan hetgeen je mij gevraagd hebt.
Hieronder vind je het resultaat op je vraag:


Locatie op: Via Standard PCI to ISA Bridge
ACPI\VIA3076\4&3656B0&0 the driver for this device are not installed


Hopelijk weet jij hiermee genoeg en vind je iets op het internet.

Alvast bedankt
MVG
Dré
 
Ik kan hier weinig mee. Ander idee is een dxdiagrapportje bij te voegen.


Dxdiag voer je als volgt uit:

  1. Klik op de START-knop in de taakbalk van Windows (meestal onderaan je scherm).
  2. Typ DXDIAG in het venster dat verschijnt en druk op OK.
  3. Uw computersysteem verzamelt nu alle gegevens.
  4. Klik op ALLE GEGEVENS OPSLAAN en kies een locatie en een bestandsnaam.
  5. Het rapport wordt opgeslaan als DxDiag.txt.
  6. Voeg dit bestandje bij met je volgende reactie
 
Op zoek naar de juiste VIA driver voor PCI to ISA Bridge

Beste Dorado en Zoefff

Heb de instructies van Dorado opgevolgd maar heb geen enkele foutmelding in dit dialoogverslag kunnen terug vinden.
Alles blijkt te werken zoals het hoort.
Begrijp het ook niet meer, in apparaatbeheer krijg ik een melding met geel vraagteken bij onbekend apparaat en de reeds bovenvermelde foutcode.
In het dialoogverslag is hier nergens sprake van.
Het blijkt in ieder geval een driver te zijn van VIA technology die de Standard PCI to ISA bridge moet ondersteunen.
De code die gegeven wordt heb je reeds eerder gekregen. Meer krijg ik er ook niet uit.

Beste Zoefff.
Heb even op de link gekeken wat je aangeeft. Hier staat wel een zip bestand op , maar telt slechts 3kb, wat zeer weinig is.
Het blijkt enkel en alleen een tekstbestandje te zijn waar men wat uitleg geeft over een IR driver maar er is niets te installeren.
Jammer maar hier kan ik ook niet verder mee.
Het lijkt mij een moeilijke bevalling te worden (of een uitdaging??)

Graag toch nog even jullie deskundige hulp aub.

MVG
Dré
 
Wil je daarom dxdiag.txt toevoegen aan je volgende bericht?
 
Ik heb het idee nu dat je de chipset niet geïnstalleerd hebt.

Download HWINFO & kies de 32- of 64bitsversie al naargelang je windowsversie is & installeer het programma.
(Hier kan vastgesteld worden of je OS 32 of 64bits is.)

Klik na installatie op Run, daarna 2x op Close → Save Report → Short Text Report.
Post deze resultaten in je volgende bericht.

Na vaststelling van de chipset kun je deze via deze link downloaden.
Kijk in de chipset company categorie.
 
Laatst bewerkt:
Zie Bektronic's reactie: oktober 2014, 11:16

Ik kan me ook niet voorstellen dat na installatie van alle drivers ( mits ongewijzigde PC) er nog gele uitroeptekens zouden staan!
 
Beste Dorado.

In bijlage vind je het HWinfo document.
Bekijk bijlage DxDiag.txt


Beste Zoeff

Begrijp het ook niet. Toch een geel vraagteken bij apparaatbeheer "Onbekend apparaat"

MVG
Dré

Beste Dorado en Zoefff

Hierbij nog eens een screenshot van het apparaatbeheer.

MVG
Dré

Screenshot apparaatbeheer.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Drivers voor Windows XP ontbreken

Beste Dorado en Zoefff.

Er is een spreekwoord dat zegt "Wie zoekt die vind"
Na lange tijd zoeken (en vloeken) heb ik uiteindelijk de juiste driver gevonden voor mijn laptop.
Na installatie was het gele vraagteken in apparaatbeheer verdwenen en werkt alles perfect.
Was een Huzaernstukje om de driver te kunnen vinden en downloaden maar het is gelukt.
Uiteraard heb ik onmiddellijk een back-up gemaakt van de drivers, zodat in het vervolg dit verhaal zich niet meer voordoet.
Men zegt soms: al doende leert men.......................

Toch wens ik jullie beide te danken voor jullie inzet en ook voor mij op weg te helpen om de juiste driver te vinden.

Alvast bedankt en doe zeker en vast het goede werk zo verder.

Nomaals dank voor alles.

MVG
Dré
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan