Verschillende prints per pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

planten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2014
Berichten
1
Hallo!

Ik weet niet of ik dit onder hardware moet zetten, dit is een probleem met de laptop zelf.

Ik heb een Epson XP Home 205 printer, een prima ding en meer dan een jaar in gebruik. Sinds ik een nieuwe laptop heb print de printer niet meer de juiste kleuren (ik moet vaak ongeveer dezelfde afbeelding afdrukken, kleur etc zijn altijd hetzelfde). Nu zul je natuurlijk denken, er is iets met de installatie, de drivers, de printerinstellingen of wat dan ook dat voor de hand zal liggen, maar nee. Ik breek me hier al een twee weken het hoofd over.

Om even te verduidelijken wat mijn kopzorgen zijn:

Hiervoor had ik een HP easynote. Hiermee sloot ik de printer simpelweg aan via de usb-poort, opende photoshop (cs4 portable, mocht dat van belang zijn) en ik printte met de instellingen die mij altijd het juiste resultaat gaf.
Deze laptop heeft het een maand geleden begeven.
Ik had een Sony vaio in bruikleen in afwachting van mijn nieuwe laptop. Met de Sony vaio deed ik precies hetzelfde. Eerst installeren, aansluiten, printerinstellingen controleren, etc. Het exact zelfde resultaat als met de vorige laptop. Met dezelfde photoshop en instellingen.

Twee weken geleden kwam de nieuwe laptop. Een Dell Inspiron 15. Zelfde verhaal als hierboven, alles hetzelfde, tot in detail. Maar de printresultaten zijn erg vreemd. Te donker, onjuiste kleurteinten enzovoorts.
Na een hoop papier verder en alle voor de hand liggende 'oplossingen' bijlangs te zijn geweest is bij mij de koek op. Wat kan dit in godsnaam zijn?

Ik heb de Sony vaio en de Dell momenteel naast elkaar staan. Dezelfde drivers, instellingen en alles wat je kunt verzinnen is identiek.

Iemand? Mijn dank zal groot zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan