• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wekelijkse score opslaan en bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcfd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2014
Berichten
1
Hallo,

In een bestand heb ik een hoofdwerkblad op naam van de kandidaat. In dit geval even fictief, Japie Krekel.
Japie heeft een scorelijst,'Profiel 6'. Hier wordt dagelijks de score van Japie ingevuld. Alleen de score in de gele kolom hoeft te worden opgeteld. de totale wekelijkse score staat in cel R25. Deze wordt in het hoofdwerkblad weergegeven in cel L16.

In het werkblad Profiel 6 heb ik in cel A1 de datum vandaag staan. in cel K2 staat een formule die automatisch het week nummer berekend adh van datum vandaag(cel A1). De totaal score kan per week verschillend zijn. De bedoeling is dat de wekelijkse scores bij elkaar opgeteld worden in cel L16van het werkblad 'Japie Krekel'.

De vraag.
Hoe kan ik wekelijks een kopie maken van het werkblad 'Profiel 6', deze kopie verbergen en het originele werkblad 'Profiel 6' leegmaken voor de volgende week maar dan zo dat hij de verschillende wekelijkse scores optelt in cel L16 op het werkblad Japie Krekel. De reden om de kopie te verbergen is dat de wekelijkse werkbladen wel bewaard worden maar dat het onder in de taak balk niet onoverzichtelijk wordt door alle kopieën.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Wie heeft een oplossing?

gr. FrançoisBekijk bijlage wekelijkse score optellen.xlsx
 
Code:
Sub Opslaan()
ActiveWorkbook.SaveAs "F" & Sheets("Blad1").Range("C3") & Sheets("Blad1").Range("C4").Value & ".xls"
End Sub[code]

Hiermee kun je invullen waar je de bestanden opgeslagen moeten worden.
Ik weet niet hoe je hele werkbladen automatisch kunt verbergen, Maar dit geeft iig de mogelijkheid om mappen aan te maken per klas>leerling(hoe diep je het will maken) en geeft je in mijn mening wat Meer overzicht.

Ik hoop dat een andere reaguurder je kan helpen.

grtz
 
Laatst bewerkt:
@ Boomen,

Graag codes en formules tussen codetags (#) zetten, zie ook forumregels.
Dit maakt het leesbaarder en voorkomt dat leestekens in smiley's veranderen.



Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan