KeyLock

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Berichten
170
KeyLock
Helaas moet ik, om aan de algemene voorwaarden te blijven voldoen, deze pagina sluiten. De reden hiervoor is omdat ik aan KeyLock "OpenCandy" toegevoegd heb (= advertenties in het installatieprogramma) om mijn serverkosten te vergoeden en daardoor de volgende regel uit de algemene voorwaarden zou overtreden als ik een link naar het installatieprogramma plaats: "Het plaatsen van links en/of afbeeldingen met commerciële inhoud, met als doel naamsbekendheid of omzet te genereren, is niet toegestaan. (Hieronder worden ook referrals verstaan)". Ik wil hierbij alle testers bedanken voor hun bijdrage aan KeyLock. Het heeft mijn programma zeker verbeterd!

Als je toch nog geïnteresseerd bent in KeyLock kan je altijd nog in Google naar "KeyLock" zoeken of mijn site bezoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bij mij moet het programma als admin opgestart worden, anders krijg ik de error "Registry error" bij het eruit trekken van de ingestelde USB stick. Een lege USB stick wilde bij mij ook niet werken.

Je vraagt ook nog of iemand uit het vergrendel scherm konden komen (zonder USB of key's), en helaas is het antwoord daarop 'ja'. Dat komt omdat als je op afmelden drukt (waar je bij kan met ctrl-alt-del), en er staan nog processen open, dan gaat Windows ze afsluiten en geeft ondertussen een scherm weer waarop de knop "annuleren" staat. Het KeyLock proces was eerder afgesloten dan (minstens een) ander proces, dus kon ik op annuleren drukken en de computer gewoon weer gebruiken (zonder USB stick of key's). Dit was trouwens zonder "LPS" te gebruiken en zonder het Windows Lock Screen te gebruiken. Ik gebruik Windows 7.

Bij mij gaf chrome trouwens geen melding dat het bestand niet vaak gedownload wordt. Dus ik denk dat je je daar niet zoveel zorgen om hoeft te maken.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb!

MartinJM

[edit]
Het valt mij nu pas op: Er zijn (na het omzeilen van het lockscreen) nog wel een paar dingen die niet kunnen, waaronder taakbeheer openen... Dit wordt niet teruggezet in de settings, dat moet dus handmatig gebeuren...

Daardoor dus ook een vraagje:
Welke settings pas je allemaal aan op de computer om hem te blokkeren? Zodat ik ze allemaal terug kan zetten?
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het testen!
Ik heb de bug met een lege USB Stick opgelost in de update. Als antwoord op jouw vraag heb ik hier een lijstje met de register sleutels die KeyLock veranderd:
Code:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explore, NoDriveTypeAutoRun, FF
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableLockWorkstation, 1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, HideFastUserSwitching, 1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, NoLogoff, 1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableChangePassword, 1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableTaskMgr, 1

De melding "Registry Error" wordt veroorzaakt doordat de bovengenoemde keys niet zomaar veranderd kunnen worden. Windows heeft op deze keys (waarschijnlijk tegen virussen) een beveiliging gezet zodat ze alleen veranderd kunnen worden door een administrator. Mijn programma probeert de keys toegankelijk te maken zonder administrator rechten (dit doet het installatie programma), maar helaas werkt dit dus niet altijd. In mijn FAQ heb ik een oplossing beschreven voor dit probleem:
Q: If I remove my unlock device from the computer I get an error message: "Registry Error" and then nothing happens.
A: Mostly the access to some registry values has been been denied. You can solve this by opening regedit (Windows key + R, type “regedit” and press [Enter]), navigate to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion and deleting the key “Policies” there. Immediately after that, open the KeyLock setup and press “Repair” or reinstall KeyLock. Now, the problem is solved (in most cases).

Ik ga nu aan de slag met de bugs, ondertussen kan je (als je wilt) de nieuwe versie ook testen.
 
Hoi,

Nieuwe versie, nieuwe error (helaas):
ErrorAfterStartingVersie1.0.1.PNG
Dit krijg ik te zien nadat ik op "Start Protection" heb gedrukt. De bestanden stonden bij mij wel in de installatie folder, maar blijkbaar niet in de AppData...

Dank je voor het geven van de sleutels die je aanpast. Nu valt mij alleen een beetje op dat je het hebt over de sleutel "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explore", terwijl die bij mij niet bestaat. Waarschijnlijk geen probleem, maar ik wilde het alleen even melden.

MartinJM
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snelle testen! Ik heb de bug verbeterd en onder dezelfde versie geüpload.
Over die sleutel: deze maakt KeyLock aan als hij nog niet bestaat.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Die nieuwe versie werkt voor zover nu even snel bekeken in ieder geval wel. Hierin was het omzeilen wat ik eerder had genoemd nog niet opgelost toch?

Die sleutel wordt bij mij toch echt niet aangemaakt:
NoKeyVersie1.0.1.PNG
Dit was zo terwijl KeyLock uit stond (wel geïnstalleerd) en ook zo toen KeyLock aan stond.

MartinJM
 
Ik zal er zo eens naar gaan kijken. Dat omzeilen heb ik inderdaad nog niet opgelost (ga ik nu mee aan de slag).

Edit: Heb jouw omzeil manier nu opgelost (nog niet geüpload). Ga nu kijken naar de bug met de "Registry Error", morgen waarschijnlijk de update waarin alle bugs opgelost zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een update gemaakt voor KeyLock waarin alle bugs weg zijn: v1.0.2 (build 23) [5-10-2014]
[video=youtube;LqkdyolODwY]https://www.youtube.com/watch?v=LqkdyolODwY[/video]


Zou graag mijn eerste post willen updaten, maar dit is blijkbaar uitgeschakeld...
Edit: Windows 7 lijkt soms font probleem te hebben, hebben andere hier ook last van?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb niks gezien van font problemen, maar ik heb er ook niet heel erg op gelet.

Het eerder genoemde omzeilen is nu inderdaad niet meer mogelijk, ook al is het nu helemaal niet meer mogelijk af te melden zonder de usb stick erin te steken (dat kan misschien handig zijn als er meerdere mensen op één computer moeten kunnen werken en iemand KeyLock graag wil gebruiken).
Wat wel nog mogelijk was, was het bekijken van alle programma's die open staan middels een knop op het toetsenbord die bedoeld is om tussen programma's te kunnen wisselen. Voor zover bij mij bekend zit die knop alleen op (misschien niet eens op alle) laptop toetsenborden. Zoiets krijg je dan te zien:
IMG_0698.jpg
(sorry voor de kwaliteit, de screenshot knop werkte niet)
Het wisselen zelf werkte niet, maar zoals in de screenshot te zien is, is het wel mogelijk om de inhoud te zien van programma's die open staan.

Dan is er nog één dingetje wat mij tegenviel: Stel USB stick A is ingesteld als sleutel. Dan is het héél makkelijk om, mits je USB stick A in je bezit hebt, ook van USB stick B een sleutel te maken. Dus stel je laat je USB stick ergens even liggen en je bent maar 1 minuutje weg, dan is dat eigenlijk al genoeg tijd voor iemand anders om dat ene bestand te kopiëren en op zijn eigen USB stick te zetten, die dan ook als sleutel geaccepteerd wordt.
Dat kan je misschien moeilijker maken door meer eigenschappen van de USB stick op te slaan. Als bijvoorbeeld de grootte ook hetzelfde moet zijn, dan is het voor iemand die niet zoveel weet van partities al veel moeilijker om een eigen sleutel te maken als hij dat ene bestand in zijn/haar bezit heeft.

Verder kon ik (in de tijd die ik er nu aan heb besteed) geen andere (beveiligings)problemen vinden. Dus nu kon ik op zich (zonder dat ene bestand op een USB stick) de beveiliging niet meer omzeilen :thumb:

MartinJM

PS: de knop om tussen programma's te wisselen is bij mijn toetsenbord [Fn] + [f5].
 
Laatst bewerkt:
Weer bedankt voor het testen!
Helaas is het programma's wisselen via [Fn] heel moeilijk te blokkeren aangezien de [Fn] knop direct geregeld wordt door Windows zonder dat een programma er tussen kan komen (bijvoorbeeld [ALT]-[TAB] is wel de blokkeren). Toch zal ik proberen dit op te lossen (maar verzeker niet dat het zal lukken).
Over die sleutel op de USB Stick, ik ga daarmee aan de slag in de volgende grote update (v1.1.*). Tot die tijd moet je de USB Stick toch maar veilig opbergen!

Font bug had ik gefixt (onder dezelfde versie), oorzaak: "@Arial Unicode MS" in plaats van "Arial Unicode MS" font gedaan, "@Arial Unicode MS" werkt alleen goed op Windows 8(.1). Dat de setup nu ineens 28 MB is heeft ook te maken met font problemen. Windows XP heeft namelijk soms niet de "Arial Unicode MS" font geïnstalleerd. Ik los dit op met het toevoegen van de font (en die is 24 MB) en een bestandje die de font installeert (indien nodig). Ik wil de komende tijd Windows XP nog wel als ondersteund behouden, omdat er nog redelijk veel Windows XP gebruikers zijn.
 
Hallo,

Is het niet misschien ook een idee om voor Win XP een andere installer te hebben dan voor win 7, 8 en 8.1? Dat scheelt een hoop mensen een klein beetje opslag ruimte en wat download tijd, terwijl Win XP nog wel ondersteund wordt. Eventueel kan je zelfs een aparte installer voor alleen het font leveren, voor alleen de mensen die font-problemen hebben.

Dit is wel gezegd vanuit het oogpunt van iemand die regelmatig te weinig ruimte op zijn harde schijf heeft...


Ik kijk uit naar de volgende update, dan kan ik weer leuk de beveiliging proberen te omzeilen :evil:

MartinJM
 
Er is een update naar versie 1.0.3.
In de nieuwe versie heb ik veel gedaan aan de code. KeyLock is nu sneller en efficiënter. Dit is vooral te zien aan de hoeveelheid RAM dat KeyLock protectie gebruikt, vergeleken met 1.0.2, in Windows 8 circa 0,5 MB minder gebruik en in Windows XP circa 2 MB minder gebruik. Het font bestand is weggelaten en KeyLock is iets in omvang afgenomen (door code optimalisatie). Dit heeft als resultaat dat KeyLock setup nog 5,42 MB is.

Ik ben benieuwd of je nog bugs kan vinden (ik hoop van niet). Ik heb deze versie getest op 3 verschillende computers (7, 8, 8.1) en in 4 verschillende virtuele machines (XP, 7, 8.1 en server 2012). Lijkt overal zonder bugs te werken. Maar je weet het nooit...
 
Hallo,

Ik weet niet of het hier nu al de bedoeling was dat het niet meer mogelijk was het bestand naar een ander USB stick te kunnen kopiëren om erin te komen, maar dat werkt in ieder geval nog wel.

En dan was er nog een klein dingetje wat naar boven kwam: Als je op "Afmelden" drukt (in het ctrl-alt-del menu), dan kan het voorkomen (het gebeurt niet altijd) dat de taakbalk wel te zien is. De muis is niet te gebruiken en alt-tab werkt (natuurlijk) ook niet, maar veel browsers zetten bijvoorbeeld de naam van de webpagina in de titel en die komt daarmee ook in de taakbalk te staan. Dat lijkt dus een beetje op het probleem met het wisselen tussen taken mbv de FN knop: Wel een (klein) informatie lek, maar er is verder geen toegang tot de computer (via dit lek).

Overigens werkt het 'trucje' met de FN knop ook nog steeds, ik weet ook niet of je dat al geprobeerd had op te lossen in deze versie.

Ik heb verder (nog ;)) geen lekken gevonden.


Dan heb ik ook nog een opmerking over de beveiliging van de sleutels: Die staan gewoon 'open' op de harde schijf... Vaak hoef je geen wachtwoorden te hebben om te kunnen lezen wat er op een harde schijf staat. Hooguit heb je een andere computer en een kabeltje nodig. Die sleutels zijn (nu nog) genoeg om een eigen USB stick te maken die ook als ontgrendelaar werkt. Ik snap het als je dat niet meteen kan oplossen, maar misschien is het goed om er rekening mee te houden bij het volgende 'protocol' (waarbij de USB stick sleutel ook niet meer (zo makkelijk) gekopieerd kan worden), zodat ook dat niet meer kan of op zijn minst moeilijker gaat.

Het spijt me als het lijkt alsof ik op alle slakken zout aan het leggen ben, maar persoonlijk vind ik dat als er een programma bedoeld is voor beveiliging, dat dat ook echt goed moet zijn.

MartinJM
 
Bedankt voor je reactie. Versie 1.0.3 was meer bedoeld om 1.0.2 te optimaliseren. Ik ga nu aan 1.1 beginnen, daarin zal de beveiliging verbeterd zijn (met jouw tips) en zullen er nieuwe features toegevoegd worden.
 
Ik heb een beta versie online gezet (v1.1.b26). Download link staat in de eerste post (ook linkje naar pagina met informatie over de beta).
Heb geprobeerd om te voorkomen dat je "door het scherm heen kan kijken". Helaas kan ik dit zelf niet goed testen (heb niet zo'n Fn functie). Verder is de key nu beveiligd op de USB stick (kan je niet meer zomaar kopiëren naar een andere USB stick). Op lock screen kan je nu ook informatie vinden over de tijd, datum en batterijstatus (als batterij onder 3% laat KeyLock Windows automatisch in hibernation gaan).

Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!


Extra informatie: mijn beta versies zijn voorzien van een watermerk en een andere EULA.
 
Hoi,

Slecht nieuws: Hij werkt bij mij nu helemaal niet meer. Als ik op Start druk, dan lijkt hij eerst te gaan starten (ook de tooltip van het notifyIcon komt in beeld), alleen stopt hij de protectie ook meteen weer.

Wat wel mooi was van de oude versie was dat je de sleutel maar 1x op hoefde te schijven omdat hij hetzelfde bleef voor alle USB-sticks (tenzij je ze zelf veranderde). Nu moet je elke keer een nieuwe code opschrijven, of blijven de oude ook werken?

MartinJM
 
Vervelende bug, ga zo snel mogelijk oplossen (hoop vanavond klaar). Tot die tijd beta offline.
 
Opgelost! In de "key generator" zat een foutje waardoor hij codes ging maken als 948508038,84. KeyLock vindt komma's alleen niet zo leuk en crasht hierdoor.
 
Hoi,

Aha, ik dacht dat de komma misschien iets te maken had met de manier waarop je nu checkt of de USB stick goed is of niet...

Ik heb even snel gekeken: Het werkt in ieder geval, en de klok is een hele mooie en goede toevoeging! Ik zou het persoonlijk alleen prettiger vinden als de seconden niet weergegeven worden, dus als je dat nog in een instelling kan zetten is het echt perfect!

Helaas werkt de truc met de FN knop nog wel. Misschien is het een idee om (stiekem) een heleboel zwarte forms op de achtergrond te openen, waardoor de andere icoontjes zo klein worden dat je ze toch niet meer goed ziet? (Ik weet niet 100% zeker of het werkt, ik wil het wel een keer voor je proberen, maar dat kan even duren omdat ik meestal door de week niet zoveel tijd heb)

Het kopiëren van het bestand naar een andere USB stick werkt nu ook niet meer, maar ik heb het alleen even snel geprobeerd. Misschien dat als ik er uitgebreider naar kijk (als ik tijd heb) dat ik toch nog iets kan vinden. Ik hoop van niet, maar ik ga het zeker proberen :D


Ik hoop op zijn laatst volgend weekend weer tijd te hebben,
MartinJM
 
Versie 1.1.b27 is uit (beta)! Klok is aangepast, nu geen secondes meer. Heb weer geprobeerd dat Fn-Key probleem op te lossen (6 zwarte schermen op de achtergrond (maar wel top most)), misschien dat dit het stopt (kan zelf niet testen helaas)? Ook nieuw in deze versie is dat ik nu KeyLock versies en installaties kan "uitschakelen" op afstand (als stabiele release 1.1.0 uit is, schakel ik alle beta's uit) en elke installatie wordt geregistreerd op mijn server (kan ik beter bijhouden hoeveel mensen KeyLock gebruiken) ---> voor alle informatie, zie EULA van 1.1.b27.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan