Windows task sheduler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
418
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik wil via windows task scheduler elke dag mijn windows 7, 3 taken laten uitvoeren. Dit is een tijd rovende klus om dit voor het hele jaar in te voeren. Mijn vraag is, is dit niet makkelijker voor elkaar te krijgen via een excell sheet ofzo ? Om de drie weken komt hetzelfde patroon weer terug maar dit kan ik niet door kopieren ?! Of wel ?!

Ik hoor graag of hier iemand een oplossing voor heeft, alvast bedankt voor jullie antwoorden. :thumb:
 
Je kunt gewoon schedulen, dus een terugkeerpatroon aangeven.
In W2008 ENG is dat het tweede tabblad ("Triggers"). Je kunt daar zelfs simpelweg Daily ("Dagelijks") aangeven, incl. het moment op de dag dat het moet gebeuren.

Tijs.
 
Dat is nu net wat voor mij niet werkt. Ik wil van zondagavond tot vrijdagavond een drie berschillende exe bestand starten en dat 3 keer per dag zeg 1 - 2 - 3 maar volgende week wil ik hetzelfde maar dan wil 2 - 3- 1 opstarten en de week later 3 - 1 - 2 en na 3 weken weer 1 - 2 - 3. Ik hoop dat je snapt wat ik een beetje wil. Ik heb al wel gezien dat je een taak kunt exporteren en weer importeren dus daarom mijn vraag is het allemaal en ineens te kopieren in Excel voor zeg een jaar en dat ik het dan importeer voor een compleet jaar. Ja hoe doe je dat ? Ben benieuwd, mocht ik zelf wat wijzer worden dan zal ik mezelf melden.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je 3 taken moet maken, met verschillende ingangdata die 1 week uit elkaar liggen (bijv. 1 met startdatum komende maandag 12:00 uur, de tweede met startdatum maandag over een week 12:00 uur en de derde met startdatum maandag over 2 weken 12:00 uur) met de instellingen ik in de bijlage laat zien. Natuurlijk ook testen/volgen of het werkt. :D

Zie dat ik in de trigger aangeef dat de taak elke 3 weken herhaald moet worden en dan alle dagen van die week en per dag 3x (oftewel: elke 8 uur herhalen per dag).

Mogelijk is het verstandiger om bijv. 7 uur er tussen te zetten, anders loopt de allerlaatste taak 1 over de eerste taak heen van taak 2 (die in de nieuwe week begint).

Tijs.
 

Bijlagen

  • taakplanner_trigger.png
    taakplanner_trigger.png
    54 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan