Simpel script om vergelijkingen te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryL

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
109
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een simpel scriptje kan maken. Het gaat om het volgende:

Ik moet +/- 2000 afbeeldingen verwijderen uit een FTP map waar +/- 11.000 afbeeldingen in staan. De afbeeldingen zijn allemaal genummerd op artikelnummer.
Ik heb hier een lijstje van 2000 afbeeldingen die niet meer in ons assortiment zitten en ik dus opgeschoond wil hebben in onze ftp map.

Is er een mogelijkheid om dit d.m.v. een scriptje uit te laten voeren? Zoiets als: Als 12.543.211.jpg voorkomt in bestand "producten.txt".. dan verwijderen!, of denk ik nu te simpel?

Ik begrijp dat ik hiervoor wel een FTP client nodig heb met Scripting manager. Iemand hier ervaring met zo'n ftp client?

Mvg,
Perry
 
Als het hier gaat om een website die draait op een webhosting waar PHP op gedraaid wordt dan kan dat met behulp van een PHP script.
Als dit niet het geval is dan is het handigste om toegang te krijgen tot de server zelf zodat daar met een .cmd of .sh script de bestanden weggegooid kunnen worden.
Wat ook nog kan is een FTP client die scripting ondersteund. Daar kan ik je niet mee helpen omdat ik daar geen ervaring mee heb.
 
Even uit m'n hoofd, maar heb je hier wat aan?

PHP:
<?php
$bestand = file_get_contents('producten.txt');
$product = '12.543.211.jpg';
if(strpos($data, $product) !== FALSE)
{
unlink ($product);
}
else
{
echo 'Product niet gevonden!';
}
?>
 
Om het nog even snel toe te lichten:

De FTP server draait bij het bedrijf die onze webshop heeft gemaakt. Deze server draait op PHP.
Ik heb toegang tot de FTP locatie om productfoto's toe te voegen in de map van de productfoto's (/httpdocs/fileadmin/[bedrijfnaam]/web-afbeeldingen/producten).

Ieder nieuw product wordt een foto van gemaakt en gearchiveerd op artikelnummer: bijvoorbeeld: 55.345.456.jpg.
Er staan nu zo'n 11.000 afbeeldingen in de FTP map. Echter doordat er in de loop der jaren veel vervuild is geraakt (oude verpakkingen etc.) zijn de foto's nog wel zichtbaar bij dat product.

Handmatig lijkt het me niet te doen en doodzonde van me tijd.

ik heb nu 2000 artikelnummers in de .txt bestandje welke verwijderd moeten worden. Alle 2000 artikelnummers zijn dus identiek. Tevens wordt van iedere geüploade foto een KL en GR van gemaakt.

55.345.456.jpg
55.345.456_kl.jpg
55.345.456_gr.jpg

Ik ga nu eerst aan de slag met het scriptje van Hiddehoi. Als ik achter $product = 'xx.xxx.xxx.jpg'; nog meer producten wil toevoegen dan gaat dat dmv van komma gescheiden?
Even uitzoeken hoe ik zo'n script moet laten uitvoeren op een FTP locatie, totaal geen ervaring mee namelijk.

In ieder geval al bedankt voor het meedenken!
 
Nee, wil je meerdere bestanden zou je iets als dit moeten doen:
PHP:
<?php
function my_strpos($haystack, $needle) {
     if (is_array($needle)) {
         foreach ($needle as $need) {
               if (strpos($haystack, $need) !== false) {
                       return true;
               }
         }
     }else {
          if (strpos($haystack, $need) !== false) {
                       return true;
          }
     }

     return false;
}
?>
Bron: http://forums.phpfreaks.com/topic/57083-solved-using-array-in-strpos/. Dit bestand plaats je gewoon op je ftp en voer je uit d.m.v. de browser. Wel na het uitvoeren Gelijk verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan