raspberry pi model B+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Berichten
190
Ik heb in de computer idee nr 22 een artikeltje gelezen over dit apparaat. Maar is dit het hele apparaat of moet je het in een behuizing bouwen? Wat kan je er precies allemaal mee? Alvast bedankt voor de hulp.
 
De behuizing, sdkaart, lader en hdmi kabel zou je apart moeten aanschaffen.
Of je moet een complete set kopen.
 
wij willen hem gaan gebruiken als media streamer. (muziek afspelen, films kijken enz.) kan je er ook spotify opzetten? en kan je er films op af laten spelen? weet iemand waar je dit apparaat kan kopen inclusief behuizing enz.
 
Laatst bewerkt:
Op zich is het een prima apparaat om zowel films/series mee af te spelen als wel muziek mee te streamen.Maar als je een Pi koopt moet je er wel aan denken dat het niet een out of the box apparaat is.
Alles zal je zelf moeten installeren en programmeren.
Misschien is een standalone mediaspeler meer iets voor jullie.
 
het programmeren vind ik wel een leuke uitdaging. weet iemand waar ik een compleet pakket kan kopen waar alle benodigdheden bijzitten?
 
Dat XBMC media pakket (3de optie uit de link van Peter) is in principe compleet voor een mediaspeler. Op internet kun je complete images vinden (mocht die nog niet op de geleverde SD kaart staan). Vervolgens de boel aansluiten en je kunt in principe beginnen.

Bedenk dat dit in principe hobby pakketten zijn en de prijs daarom ook (relatief) erg laag is, maar ook geen professionele support heeft. Aan de andere kant gebruiken duizenden mensen deze oplossing dus je hoeft ook niet in het diepe te springen. Wel mogelijk zelf wat werk benodigd om een en ander precies zo te krijgen als je zelf wil.

Gebruik is origineel voor educatie en automatisering. "misbruik" als mediaspeler is extreem populair, maar niet het originele doel van het apparaat ;)
 
Hij is alleen wat duurder dan sommige andere opties, maar in principe is dus ongeveer wat je nodig hebt.

Spotify zou moeten werken, maar ik heb zelf geen streaming optie die ik gebruik op de pi. zie ook hier:

https://www.mopidy.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan