mailto in php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
1.260
Hallo,

onderstaand wordt het id, email adres enz, in webpagina geprint.

alleen de email lukt mij niet goed tekrijgen,,voorbeeldi n standaard html:
<a href="mailto:test@mijntests.nl">test@mijntests.nl</a>


in pagina:

PHP:
echo ("<tr><td>" . $rows ['id'] . " </td> " .
          "<td>" ."<a href=mailto:>" . $rows['email'] . " </a></td>" .
          "<td>" . $rows['telefoonnummer'] . " </td>" .

Ik zal dus op de 2e regel van code hierboven 2x het email adres moeten krijgen $rows['email'

iemand de oplossing?
 
Kwestie van de quotes juist doen ;)
(En een spatie in je array-notatie werkt waarschijnlijk ook niet mee ;) ($rows ['id']))
PHP:
echo '<tr>
    <td>'. $rows['id'] .'</td>
    <td><a href="mailto:'. $rows['email'] .'">'. $rows['email'] .'</a></td>
    <td>'. $rows['telefoonnummer'] .'</td>
';

Je kunt eventueel ook printf() gebruiken:
PHP:
printf('
    <tr>
        <td>%1$s</td>
        <td><a href="mailto:%2$s">%2$s</a></td>
        <td>%3$s</td>
    ',
    $rows['id'],
    $rows['email'],
    $rows['telefoonnummer']
);
 
Bedankt tha devil

Maar 1e voorbeeld levert nog geen link aan adres op

Sorrie werkt wel..zat in verkeerde bestand, zal printf ook eens bekijken.

Bedankt !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik hier (off-topic) aan toevoegen dat het gebruik van mailto-links die niet 'versleuteld' zijn een makkelijke prooi zijn voor spammers?
'Versleutelen' mailto-links: hier, maar er zijn ook oplossingen met Javascript mogelijk.

Natuurlijk is dit geen php, hiervoor denk ik dat je een encryptie-code voor php moet gaan gebruiken en javascript includen in de uiteindelijk gegenereerde html zodat de bezoeker de geëncrypte mailto: tag weer kan 'decoderen'.

Persoonlijk zou ik nooit gebruik maken van mailto: links en werken met een contactformulier.

EDIT: Tot mijn ergernis is het niet mogelijk om de geëncrypte html van de eerste paragraaf hier te citeren (wordt namelijk door het forum direct gedecrypt, zelfs als ik er omheen zet), met piet@chello.nl als voorbeeld e-mail adres. Staat dus in de tekstbijlage.

Tijs.
 

Bijlagen

  • test.txt
    270 bytes · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, maar het gaat hier om adressen die door bezoekers worden ingevuld, en op een overzicht pagina komen.

Dan zouden deze al gelijk moeten worden versleuteld : invulform : database: terug naar overzichtpagina
 
Laatst bewerkt:
Als het verder geen kwaad kan is er natuurlijk geen probleem. Het gaat er maar om dat zoekengines, crawlers en spiders niet bij de (webpagina's met) e-mail adressen kunnen komen óf de e-mail adressen niet gemakkelijk kunnen oogsten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan