• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligen blad: celeigenschappen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jffry101

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
44
Hoi mensen,

Ik zit weer met een vraag:

Ik heb een bestand wat door anderen gebruikt gaat worden (in Excel 2003 volgens mij), en wil het blad zo beveiligen dat er wel een achtergrondkleur voor sommige cellen (onbeveiligd) kan worden geselecteerd, maar niet dat lettertype of andere zaken worden veranderd.

Is dit mogelijk zonder gebruik van VBA (of heeft een van jullie een voorbeeld hoe dit aan te pakken)?

Groetjes,
Jeffrey
 
Hi Jeffrey,

Als het blad beveiligd is kan je niets wijzigen aan de celeigenschappen.
Je kan dit wel afvinken, maar dan kan je zowel je lettertype als je achtergrond aanpassen op een beveiligd blad.
Je kan wel de achtergrond laten wijzigen met voorwaardelijke opmaak. Hiervoor speelt de beveiliging geen rol.

Joske
 
Hoi Joske,

Dat is nu juist het probleem. De mensen moeten zelf aan kunnen geven of de informatie is bijgewerkt. Er staan verder al een aantal voorwaardelijkeopmaakregels ingegeven op die cellen.
 
Voorkom dat mensen iets in een werkblad moeten doen: gebruik een userform.
 
Dat is inderdaad een oplossing, maar dat wordt een enorme klus, zeker voor de mensen die ermee moeten werken.
 
Hoezo wordt het een grote klus voor de mensen die ermee moeten werken? Je kan natuurlijk ook even een voorbeeldje plaatsen. Dan is er waarschijnlijk ook wel iets te verzinnen.
 
Dat kan ook.

Ik heb hem overgenomen hoe hij nu is, met hem ingekort tot 10 in plaats van 100 medewerkers, en maar 1 week in plaats van 4.
"Blad3" die niet is bijgevoegd bevat een tabel met alle mogelijke werkuren in het zelfde formaat als de kolommen vanaf Y.
Verder bevat het nog ongeveer 15 VBA-scripts, waaronder 1 userform.

Bekijk bijlage Map4.xls

P.S.: Verder loopt de bestandsgrootte heel erg op tijdens het ontwikkelen.
 
Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik realiseer me net ineens dat ik de vraag die ik had gesteld al had opgelost. Mijn excuses.

Inmiddels loopt de bestandsgrootte op tot ruim 11 MB, waar ik nu een oplossing voor probeer te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan