Aansluituing fotocamera > pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
300
Hallo,

Sinds kort doet zich een merkwaardig verschijnsel voor wanneer ik de fotocamera aansluit op de pc. Rechtsboven in het scherm verschijnt melding: 'Er is een fout opgetreden bij dit station. Scan het station (de camera dus) en los het op. Met Windows Defender het station laten scannen: geen bijzonderheden aangetroffen. Het station is wel gewoon te openen en met dubbel klikken komen de foto's gewoon tevoorschijn. Ook het kopiëren naar de pc is geen probleem.

Nog gekker: kort na of voor genoemde melding opent zich het menu venster van de printer/scanner: en dat terwijl dit apparaat gewoon uit staat! . Bij het afkoppelen van de camera d.m.v. het icoon 'hardware veilig verwijderen', schakelt de camera zichzelf toch weer in en verschijnen weer de meldingen die ik beschreven heb. Alleen bij de laatste keer dat ik afkoppelde, ging het goed.

De camera is een Olympus SZ-16 en functioneert goed. Het is voor mij dan ook een raadsel dat de pc de camera blijkbaar als een probleem ziet en ook nog eens een menu opent van een apparaat dat niet eens aan de stroom staat! Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
Ik heb alleen een idee bij het verhaal over fout opgetreden: Rechtsklik eens op het station, kies Eigenschappen, tabblad Extra -> Knop Nu controleren (niet vergeten om aan te geven dat fouten hersteld moeten worden, dus het bovenste vinkje moet aan staan).
Kijk of die melding dan wegblijft.

En natuurlijk altijd braaf "Hardware veilig verwijderen" blijven doen als je klaar bent met data er vanaf of er naartoe kopiëren. :)

Tijs.
 
De melding: er is een fout opgetreden bij dit station is verdwenen. Maar het menu van de printer blijft zich openen als ik de camera aansluit, terwijl de printer uitstaat.
 
Heb je nu wel of niet die schijfcontrole met reparatie gedaan? En zo ja, trek je daaruit de conclusie dat dat de oplossing is geweest voor de "'Er is een fout opgetreden bij dit station. Scan het station" melding?

Erg vervelend dat wij als helpers moeten leuren voor fatsoenlijke terugmeldingen. :confused:

Tijs.
 
Tijs,

Ik heb precies gedaan wat je zei. De fotocamera kan weer gewoon aan gesloten en afgekoppeld worden zonder vervelende storingsmeldingen. Alleen het spontaan openen van het printer menu is vreemd. Dat is alles. Voor de rest komt jouw reactie wat vervelend over. Ik stelde een vraag, jij gaf antwoord. Toch niks mis mee?
 
Wat ik bedoel is dat jouw terugmelding niet duidelijk (genoeg) was, zoals ook bleek uit de extra vragen die ik rondom die terugmelding gesteld heb.
Omdat er mogelijk nog andere reacties komen (bijv. op het opstarten van de camera na loskoppelen) is het prettig als de terugmeldingen duidelijk aangeven welke (deel-)oplossing er is uitgevoerd en welke resultaten die hadden.

Hopelijk haalt dit het ijs uit de lucht. :)

Tijs.
 
Tijs,

Bij nader inzien was mijn terugmelding inderdaad niet echt duidelijk. Excuses daarvoor. Ik heb precies de handelingen uitgevoerd die je omschreef. De fotocamera kan weer normaal aangesloten en afgekoppeld worden: alleen het menu van de printer opent spontaan zonder dat de printer aangesloten is op het lichtnet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan