Nieuwe router; hoe gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
610
Ik ga een Linksys router halen, omdat ik helemaal klaar ben met de 'Ubee' alles-in-1-horror van Ziggo. Hoe kan ik de nieuwe router het beste aansluiten? Telefonie etc. gaan natuurlijk wel nog via de Ziggo modem? Ben het even kwijt.
 
Al die standaard modem/router combinaties zijn waardeloos dus goede keuze om dat apart te gaan regelen.

Is eigenlijk niet zo moeilijk, je logt in op het Ubee modem en schakelt daar de WiFi uit. Vervolgens sluit je de Lynksis bedraad aan op één van de poorten achterop de Ubee modem en eigenlijk ben je dan klaar ;)
 
Ubee door Ziggo in Passthrough laten zetten en alleen de Linksys gebruiken om alles te regelen. Telefonie blijft wel gewoon werken. Enige nadeel is dat je niet kunt deelnemen aan de Ziggo Wifi Spots en daar dus bij anderen ook geen gebruik van kunt maken.
 
Hoi Roger,

Je zal best gelijk hebben hoor maar al talloze routers zo geplaatst en nog nooit Ziggo gebeld.
Gewoon WiFi uitzetten is zo ver ik kan zien voldoende :confused:
 
Kan zeker, maar dan moet je bijv. wel 2 keer portforwarden als je iets wilt regelen. Voor de rest is er niet veel verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan