Kan Internet Explorer niet default browser maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

keej

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
279
Op mijn laptop is internet explorer 11 geïnstalleerd (Windows 7), maar deze is niet ingesteld als de default browser. De default browser is ingesteld als Opera (12.17).

Als ik naar internet options - programs - default web browser ga, dan kan ik internet explorer niet als de default instellen. Er staat de boodschap 'Internet Explorer is de default webbrowser' en de knop is disabled. Maar Opera is de default, gezien als ik op een link klik deze automatisch met Opera geopend wordt en niet met Internet Explorer.
 
Heb ze misschien tegelijk geopend?
Slui Opera en open IE.

Probeer het zo eens: Ga naar IE, Extra, Internet Opties, tabblad programma's en stel IE daar eens als standaard in.
 
Het maakt niet uit welk van de browsers er open is: Opera wordt steeds gebruikt als ik op een link klik in een email of document.

Het probleem is dat ik bij de internet opties IE niet als default kan instellen omdat dit disabled is. IE denkt al dat het de default browser is, maar dit klopt niet.
 
Na wat zoekwerk blijkt het probleem nogal ingewikkeld te zijn.

Probleem is dat de laptop een bedrijfslaptop is. Ik vermoed dat een gewone gebruiker geen rechten heeft om het register aan te passen wat betreft de nodige keys, en dat daarom internet explorer de optie op deze manier 'disabled' en veronderstelt dat het de default is.

Als ik internet explorer start met een administrator-gebruiker, dan krijg ik wel te zien dat ie niet de default is, en kan ik die correct de default browser maken.

Echter dit is geen oplossing voor het probleem met de gewone gebruiker, gezien ie dan enkel de default is voor de administrator-gebruiker, niet voor de gewone gebruiker.
 
Na nog wat verder zoeken heb ik het probleem zelf kunnen oplossen. Ik heb een tip gevolgd om de 'Default Programs' in te stellen. Dit is dan wel niet hetzelfde heb ik gelezen, gezien default browser normaal per user wordt ingesteld via een ander systeem, maar dit heeft het probleem wel opgelost voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan