2 Netwerkkaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste

Ik ben bezig met een server op te zetten onder Windows Server 2012 R2 maar ik heb in de pc/server 2 netwerkkaarten inzitten. Nu dacht ik de ene netwerkkaart te gebruiken voor mijn ip camera omdat er dan nog eerst via een hub wordt gegaan. En de andere kaart voor de services zoals VPN etc deze hangt dan direct op de router van de internet. Maar hoe kan ik bepalen welke applicatie welke netwerkaart moet gebruiken?

Bram
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onduidelijke vraag, maar je zult sowieso 2 ip-netwerken moeten hebben/maken, dus op elke adapter 1 ip-netwerk.

En heb je die 2 netwerken, dan is ook bekend hoe de ip-cams bereikt moeten worden, want die moeten een ip-adres hebben in hetzelfde ip-netwerk als de adapter die je ervoor wilt gebruiken.

Voorbeeld:
server adapter1 (aangesloten op Internet router): 192.168.1.200
server adapter2 (aangesloten op switch waar ook de ip-cams op zijn aangesloten: 192.168.2.200
ip-cam 1: 192.168.2.100
ip-cam 2: 192.168.2.101

O.b.v. het subnetmasker weet de server dan dat alle apparaten op het 192.168.2.x netwerk via de adapter bereikt moeten worden die zelf in het 192.168.2.x netwerk ligt...

Tijs.
 
Aja dat ik daar niet aan gedacht heb.

Denk jij dat ik hier een beetje snelheid mee win omdat er voor de ipcams en het internet via een hub wordt gegaan? Ik heb 2 ethernet poorten dus ik kan ze beter gebruiken.

Bram
 
Gaat je weinig opleveren.

Tijs.
 
Is er misschien een andere toepassing waarvoor ik de 2 de ethernetkaart kan gebruiken? Ik vind het stom om deze niet te gebruiken als deze aanwezig is.
 
Ik zie geen nuttige toepassing.

Tijs.
 
Ik dacht al om te kijken hoeveel data de VPN service verbruikt. Maar kun je in Windows Server 2012 R2 zo al kijken wat elke gebruiker aan data verbruikt?
 
Geen idee; dit soort vragen ken ik niet uit mijn ICT praktijk.

Googelen maar, zou ik zo zeggen.

Tijs.
 
Het zou mogelijk zijn om een pc met 2 netwerkkaarten om te vormen in een router. Dit zou ik willen doen zodat mijn server op een ander subnet zit dan sommige pc's (machines). Ik kan natuurlijk ook een router kopen maar ik heb nu de pc met 2 netwerkkaarten en ik heb ook nog een switch liggen dus...

Alleen is de vraag hoe moet dit. Ik heb al geprobeerd via brige connections maar het werkt niet.

Dus wat ik zou moeten hebben is dat
- NIC 1 een DCHP aders krijgt van de router van de internet provider (192.168.1.x)
- NIC 2 er komt een DHCP server op de server voor het subnet (192.168.2.x)


Bram
 
Je moet ook routing aanzetten en configureren. Dat zit op een nogal vreemde plek als rol die je moet toevoegen: Remote Access

Overigens heb je een grappige typefout in je onderwerp: 2 netwerktaarten ipv. 2 netwerkkaarten :D

Tijs.
 
Haha dat had ik niet opgemerkt waarschijnlijk spellingscontrole verkeerd gedaan.

Oproep aan de moderators: Kan dit eventueel veranderd worden :p
 
Haha dat had ik niet opgemerkt waarschijnlijk spellingscontrole verkeerd gedaan.

Oproep aan de moderators: Kan dit eventueel veranderd worden :p
Berichten aanpassen kun je als TS ook zelf doen, knop "Bericht aanpassen" gebruiken.
 
@Bramvr: De titel is (geloof ik) max. een uur na aanmaak nog aan te passen door de TS/vragensteller, maar daarna niet meer.
Dus je verzoek richting de moderatoren is terecht: De titel van de discussiedraad kun jij nu niet (meer) aanpassen.

Reden zal zijn dat de indexering van de discussiedraad in gevaar komt als iedereen te pas en te onpas de titel (achteraf) kan wijzigen. Zal ook tegen spam zijn. :)

Tijs.
 
Foutje van mij, had niet in de gaten dat het om de titel ging (aangepast). :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan