Snelheid verlies door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonathan1987

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Berichten
36
Beste leden van het Help Mij forum,

Ik heb een internetabonnement dat 35 Mbps garandeert.
Nou haal ik dat ook, als ik mijn pc direct aansluit op mijn modem.
Nu wil ik ook graag op wifi met mijn tablet en telefoon, dus heb ik een Wireless Router TL-WR941ND 300Mbps er tussen gezet, en mijn ethernet kabel aangesloten op deze router.
Tot mijn schrik is mijn snelheid nu gezakt naar nog geen 10 Mbps!
Haal ik mijn router er weer tussen uit trek ik weer 35 Mbps...

Wat doe ik fout? Of is dit een logisch verlies van 25 Mbps door een router er tussen te plaatsen?

Help!

Jonathan
 
Hallo Jonathan. Ik zal proberen je te helpen. Je gaf zelf eigenlijk al het antwoord het is logisch. Je hebt gelijk, wifi is trager dan kabel. Hier kun je nog wel wat lezen wat je er aan kunt doen. Maar ja het blijft traag. Klik
 
Welke provider en heeft je provider ook werkelijk een MODEM? De meeste providers geven namelijk tegenwoordig een router en niet een modem.

indien ja krijg je router na router verliezen en ligt het probleem daarin.
 
Welke provider en heeft je provider ook werkelijk een MODEM? De meeste providers geven namelijk tegenwoordig een router en niet een modem.

indien ja krijg je router na router verliezen en ligt het probleem daarin.
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Ja ik heb een Modem gekregen van mijn provider en daarachter een router geplakt.
Wat kan er voor zorgen dat mijn snelheid zo laag blijft als ik mijn pc bedraad met de router ipv met het modem?
 
Hallo Jonathan. Ik zal proberen je te helpen. Je gaf zelf eigenlijk al het antwoord het is logisch. Je hebt gelijk, wifi is trager dan kabel. Hier kun je nog wel wat lezen wat je er aan kunt doen. Maar ja het blijft traag. Klik
Bedankt voor het antwoord!
Maar mijn pc heeft geen WIFI verbinding maar gewoon via ethernet kabel dus daar zal de snelheid toch niet veel lager van moeten worden toch?
 
hallo wampier.

Je krijgt van je provider wel degelijk een modem.
een modem is een modulator en een demodulator.
een router is iets anders die zegt naar welke pc de data gestuurd moet worden.

Groetjes Cees.
 
Laatst bewerkt:
@japie,

99% van de zogenaamde modems die geleverd worden zijn ROUTERS. Nagenoeg alle ADSL "modems" zijn routers. Alle "modems" met wireless zijn routers.

Pure laag 2 aanbiedingen via een modem zijn tegenwoordig echt heel zeldzaam en worden alleen geleverd bij specifieke providers en alleen als je daar specifiek om vraagt.
 
Modem of router, als je snelheid zo veel omlaag gaat als je er iets tussen plakt lijkt me dat niet in de haak. De snelheid uit je modem is immers met kabel 35 Mb.
Er moet dus iets met je router aan de hand zijn, lijkt mij. Hele volksstammen plakken zonder problemen routers achter hun modem (ik ook). No problem.
Heb je je router al eens gereset?
 
Laatst bewerkt:
Modem of router, als je snelheid zo veel omlaag gaat als je er iets tussen plakt lijkt me dat niet in de haak. De snelheid uit je modem is immers met kabel 35 Mb.
Er moet dus iets met je router aan de hand zijn, lijkt mij. Hele volksstammen plakken zonder problemen routers achter hun modem (ik ook). No problem.
Heb je je router al eens gereset?
Bedankt voor het meedenken. Router is al meerdere keren gereset. Ondertussen ook contact met tplink, vinden het ook erg vreemd en zijn er naar aan het kijken.
 
Hallo Wampier.

Je krijgt van je provider wel degelijk een modem.
Een router alleen kan niets met het internet signaal.
Je krijgt van je provider dus een modem-router dat kan wel.

Groetjes Cees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan