Wie kan een programma schrijven voor een "betaal-login" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisw

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2014
Berichten
10
Ik zoek iemand die een programma wil/kan maken en op mijn PC kan plaatsen waarbij je na de gewone windowsaanmelding een tweede login krijgt, die je alleen kunt passeren als je voldoende saldo op je account hebt staan. Als maker word je tevens de beheerder. Neem even contact met mij op voor meer informatie.
 
Klinkt interessant. Ik ben de afgelopen tijd wel bezig geweest aan een login scherm, maar dan voor een gewone applicatie. Wat zou er moeten gebeuren als je bent ingelogd? -wordt je aangemeld op een ander Windows account of moet je dan in een speciale (internet) omgeving komen?
 
Het moet zo zijn dat ik na inloggen via de normale Windows-aanmelding in een tweede scherm kom waarin ik opnieuw moet inloggen. Daarna kan ik gewoon alles doen, maar alleen zolang ik voldoende "computertegoed" heb. Dat tegoed moet ik kopen door een bedrag over te maken aan de beheerder, die dan de beschikbare tijd weer ophoogt. Ik denk aan een vast bedrag per dag en dan per handeling of per minuut ingelogd zijn een bepaald bedrag.
Als het tegoed op nul staat, kan ik niets meer doen, alleen het tegoed ophogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat heb je in gedachten voor betaal methode? (makkelijkst zou zijn iemand bij een echte kassa te laten betalen, en dat de cashsier dan de nieuwe tegoeden invoert in een database die het programma uitleest).

Edit: oh, ik zie dat je voor ogen had dat het geld moest worden overgemaakt, maar duurt dat niet te lang voordat dat verwerkt is?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is zo, het handigst lijkt mij ideal of zo, en anders moet er gewoon tijdig betaald worden, dat is de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Overigens is het mijn bedoeling dat de maker van dit programma de beheerder (en dus incasseerder) wordt en ik de gebruiker.
De beheerder moet er dus op afstand bij kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hm, ik begrijp niet helemaal hoe het programma in de praktijk dan gebruikt zal moeten worden. Kan je misschien iets meer vertellen over het nut van de applicatie?
 
Jawel. Ik zet de computer aan, log in via windows en kom dan in de tweede login. Daarna kan ik gewoon alles doen. Tenzij mijn tegoed op nul staat, dan kan ik niets anders doen dan opwaarderen aan de beheerder, waarna ik weer verder kan. Per dag kost dat een vast bedrag dat van het tegoed afgaat en dan per handeling of
tijdseenheid een bedrag.
 
Overigens is het mijn bedoeling dat de maker van dit programma de beheerder (en dus incasseerder) wordt en ik de gebruiker.

Waarom jij de gebruiker wordt, snap ik niet helemaal. Jij gaat dus betalen aan LeoaprM95 om van je eigen computer gebruik te kunnen maken? Waarom?


Jasper
 
Dat is ook waar ik het niet meer helemaal begrijp. Het concept doet me denken aan een soort internet café achtig iets. Dat is ook wat ik zal proberen te maken.
 
Ik vind het een raar systeem, maar ik denk dat het vrij simpel te maken is. Zeker omdat ik niet alles hoef te beveiligen tegen nieuwsgierige gebruikers...

Edit: Ja Bloodshed die gedachte ging ook voor een moment door mijn hoofd, maar ik ben niet van plan alles zo dicht af te sluiten. Alt + F4 zal genoeg zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat wel ver dat ransomware, want dat blijft geblokkeerd en gebeurt niet in overleg. In mijn geval wel : het installeren en het vaststellen van de tarieven gebeurt in overleg. Het moet wel zo zijn dat ik het beslist niet kan omzeilen.
 
Ik kom zo maar even binnenvallen, maar is het niet makkelijker om iets als Handycafe te gebruiken? Volgens mij voldoet dat aan alle eisen die jij stelt. (Remote beheer, betalen bij cashier voor unlocking enz.)
 
Hm ja dat ziet er goed uit. Nu nog een beheerder vinden. Ik neem aan dat de beheerder de server beheert en bij mij de client draait ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edit: De client draait op de pc waarvoor je moet betalen. De server is het beheerpaneel. Als je hulp nodig hebt met installeren hoor ik het graag.
Handycafe werkt echter niet het beste zie ik, ik kwam http://www.cybercafepro.com/ nog tegen. Je zou zelf ook kunnen kijken naar internet/cyber cafe software.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan