wachtwoord eminent EM 4571

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
Hoi,

ik heb een eminent EM 4571 router.
hierop wil ik een wachtwoord instellen, maar ik weet niet hoe.
ik meen dat er een dvd bij de router zat toen ik deze kocht, maar deze
kan ik niet meer vinden.
graag hulp. b.v.d.


p.s. graag simpellen uitleg.
 
Hallo helmus,

Meestal moet je voor instellingen van je router naar het IP adres van je wifi netwerk.
Typ je IP adres in in je browser, de instellingen van je router verschijnen dan.

Weet je je IP adres niet? Volg deze stappen:
  1. Open je browser.
  2. Ga naar http://www.watismijnip.nl/
  3. Boven in het scherm staat Uw IP-Adres. Kopieer het getal dat daar achter staat. (zoiets als xx.xx.xxx.xx)
  4. Open een nieuw tabblad
  5. Plak het IP adres en druk op enter.

    De instellingen van je router verschijnen nu. Ik heb geen Eminent router, dus verder kan ik je niet helpen.

Hopelijk heb je er wat aan,
Venga.
 
Laatst bewerkt:
@Venga: Dat is het publieke ip-adres van de Internet-verbinding. Zo goed als geen (thuis-)router staat toe dat je instellingsaanpassingen doet vanaf het publieke ip-adres, daarvoor moet het lokale ip-adres gebruikt worden.
@TS: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig | find /i "standaardgateway"
Het ip-adres dat dan getoond wordt is het lokale ip-adres van de router. Vul dat in in je webbrowser.
Overigens is het standaard http://192.168.8.1
maar de waarde van standaardgateway geeft aan of het afwijkt van de standaard of niet.

Je apparaat is deze, handleiding: deze. Standaard is de standaard gebruikersnaam admin en het bijgehorende wachtwoord ook admin om in die Eminent de configuratie aan te passen.

Ik zie in de handleiding geen plek genoemd om dat admin/admin gebruikersnaam/wachtwoord te veranderen naar een ander wachtwoord. Meestal staat dat onder iets als Advanced/Geavanceerd of Maintenance/Onderhoud, maar ik weet (dus) niet waar het in jouw router aan te passen is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan