overfow uitzetten (of hoe je het ook noemt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Eerst even de website waar het over gaat: http://hsvnb.nl/

Zoals jullie zien worden de foto's en teksten van de sidebare beter zichtbaar als je met je muis erover heen gaat.
Het thema heet Misty Lake, dus jullie snappen nu wel waarom. ;)
Nu wil ik dat uitzetten, maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan doen.

Heb de css als doorlopen en al het andere wat ik kon bedenken, maar helaas.

Wie weet hoe het heet en waar ik dat kan vinden in de css of elders.
 
Bedoel je deze?

Code:
.header-image img:hover, .entry-content img:hover, .comment-content img:hover, .widget img:hover, .entry-thumbnail img:hover {
    opacity: 1;   <-----
 
Als dit hem dus is, hoe zet ik dat uit? (en waar hen je deze gevonden, in welke deel??)

Ik denk namelijk zelf dat het mooier zou zijn als het uit staat. Ik onderhoud deze website en mag er alles mee doen wat ik wil, haha.....dus ja, soms irriteert het mij en dan stel ik mij voor hoe het is als je bezoeker bent van deze website. Ik wil het dus uit hebben. Maar hoe?
 
Laatst bewerkt:
Hij wordt aangezet in je CSS op regel /* 1498 */ en de hover op regel /* 1524 */
 
Sorry, dat ik dat vraag. Als ik kijk in de CSS in de files van het thema, dan zie ik helaas geen nummertjes en dus weet ik echt niet welke regel 1498 is.
(hoe krijg je die nummers eigenlijk voor de regels te zien, ik zie dat vaker bij anderen, maar ik krijg het nooit voor elkaar)

En dan, hoe zet ik het dan uit?
 
Laatst bewerkt:
Grappig, want als ik deze link volg krijg ik ze gewoon in mijn browser:

http://hsvnb.nl/wp-content/cache/mi...NxukCFGxpxn77dfmrax5K7_TlH24DqXZOz3gQLDA9.css

De cache link uit je HTML op de site. Geen idee hoe lang de cache blijft natuurlijk, maar ergens worden de regels dus netjes toegevoegd.

Het zijn de laatste 60 regels uit style.css; Ik ben geen style/CSS guru dus de impact op de rest van de site kan ik niet inschatten, maar als je de opacity gewoon op 1.0 zet in plaats van 0,9 dan kun je de rest laten staan. Voor het chirurgisch verwijderen van het hele effect ben ik niet de juiste persoon ;)
 
Optacity op 1.0 zetten? Maar daar staat die toch al op?

opacity: 1; <-----
of had je dat al zo gegeven dat ik dat moest veranderen.

op regel 1525 staat die dus al op 1.0
op regel 1498 niet, daar staat 0.9

ik vind het een beetje eng om daar mee eh....te lopen knutselen, als ik niet weet of dit het wel is. Het misty gedeelte moet gewoon wegblijven. Alles moet dus gewoon het kleurtje behouden wat het is als je er met de muis overheen gaat.
 
Laatst bewerkt:
1498 in 1 veranderen en het zou moeten werken. zo niet zet je het getal weer terug ;)
 
Je hebt gelijk, ik ga dat vandaag eens doen. Je hoort het nog! (of ziet het nog als het werkt hahaha)

Edit: ik heb het veranderd in 1 maar geen resultaat.
Daarna veranderd in 0.1 etc. om te kijken,maar er veranderd niets.

Dus dit is hem niet.

Iemand anders die mij kan helpen?

Edit:
Ik lees ergens het volgende:
Je kunt de hover niet uitschakelen, alleen overschrijven.

Hm....daar heb ik dus geen kaas van gegeten.
 
Laatst bewerkt:
Heb je na de verandering wel je cache leeggemaakt? (gecontroleerd in je browser dat je CSS ook werkelijk het nieuwe getal weergeeft)

Indien je firefox gebruikt:

Ga naar je site en retchtsklik op het header plaatje: "inspect element". In het rechtervak van explorer zou je nu aan de rechterkant een regel moeten zien met:

Opacity 0.9 (mogelijk twee regels naar beneden scrollen). klik het vinkje hiervoor uit en het plaatje zou statisch moeten worden) Indien je de CSS aanpast controleer of de verandering ook werkelijk doorwerkt in je CSS want ik zie dus nog steeds 0.9
 
Ja, dat klopt dat je dat ziet. Ik heb het gelijk weer terug gezet zoals het stond.
En ja, ik had de cache leeggemaakt. (gebruik W3 total cache)

Dat de plaatjes dit doen okee, maar het gaat mij erom dat de sidebar dit niet meer doet.
Maar ik heb dus van alles geproberd, maar niets hielp.

Vandaar op zoek gegaan en nu blijkt dat je hovers niet zomaar kunt veranderen maar moet overschrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan