Hoe werkt de switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb ee KPN router, waarvan alle 4 de uitgangen bezet zijn.
Nu heb ik een Sitecom swith met 1 ingang en 4 uitgangen.
Ik heb van de router de kabel die naar mijn PC gaat er uit gehaald.
De ontstane opening heb ik verbonden met de switch en de PC kabe in de switch gedaan.
De spanning staat op de switch, maar op de PC krijg ik geen internetverbinding.
Wat doe ik fout?
Gaarne advise.
Groet,
Martin
 
zet alles eens uit (stroom af van router en switch), wacht 30 sec minimaal.
Zet dan de router en de switch weer aan.
Dan als alle lampjes van router en switch vriendelijk groen staan te branden, de pc aan zetten.
Mogelijk dat dan het probleem is opgelost.

NB!!! Ik heb bij KPN-routers wel eens meegemaakt dat het 30 minuten duurde voordat alle lampjes groen waren.
 
Is de methode die ik heb toegepast wel goed?
Zona, ga ik morgen proberen, want vandaag kan ik de telefoon niet missen.
 
Het zou zo maar kunnen zijn dat je tussen de router en de switch een ander type netwerkkabel moet plaatsen, dit was in ieder geval vroeger vaak zo.
 
Of het is geen switch. Heb eigenlijk nog nooit een switch gezien met in- en uitgangen. Het zou zomaar eens een router kunnen zijn, en dat verklaart meteen ook waarom een en ander niet werkt zonder verdere configuratie.

Geef eens het typenummer van jouw switch?
 
Er zijn inderdaad switches die een ingang poort hebben waar dus de toevoer op aangesloten moeten worden. Dat zijn wel wat oudere switches. TS verteld wel de kabel die vanuit de router komt op de switch te hebben aangesloten maar zegt er niet bij of hij deze dan ook inderdaad in die ingang poort heeft gedaan.
 
Hallo,
Het is de SITECOM 5Port network switch.
Ik heb nu een KPN kabel tussen de router en de switch gedaan, maar helaas de PC die nu verbonden is met de switch krijgt geen internetverbinding.
(ik heb de kabel volgens de handleiding verbonden aan de router)
 
Handiger is een typenummer. Nu weten we nog niet zeker of het een switch is, vooral omdat je het bewust over een in- en uitgang hebt. De 5 poorts switches van sitecom hebben dit namelijk niet.
 
Het type nummer is: LN-118 v 1 002
 
Nou wordt het spannend, want hetgeen je gedaan hebt zou gewoon moeten werken.
 
Het zijn nieuwe kabels. Er zit ook een LAN kabel bij, of is deze niet goed?
 
Hallo,
Volgens mij is het probleem opgelost.
Op de verpakking van de switch stond een pijltje dat je de kabel van switch naar router in de eerste ingang moest doen, maar dan deed hij het niet.
Vanmorgen heb ik dat kabeltje in de laatste ingang gedaan en toen had ik internet.
Dus..... verkeerde handleiding.
Groet
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan