Applicaties openen tijdens het opstarten van andere applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
293
Goedemiddag,

Betreft: Applicaties openen tijdens het opstarten van andere applicatie.

Ben momenteel stagiair op de ICT-afdeling van een architectenbureau en ik probeer een probleem op te lossen wat heel vaag is.
Mijn mede collega's weten ook niet zo zeer meteen waar het probleem aan kan liggen.

Maar onze medewerkers tekenaars/ontwerpers wanneer ze een applicatie openen (plotregistratie in dit geval) opent het random bijvoorbeeld autodesk autocad installatie/ autodesk neverswork installatie elke keer op wanneer je plotregistratie applicatie wilt openen.

We hadden al gekeken of we via de registry + de GPO in de server dit konden aanpassen helaas is dit niet mogelijk.
Echter schijnt dit probleem niet alleen te zijn met autodesk applicaties maar kan je ook krijgen dat het word installatie telkens opent en noem zo maar op.

Mijn vraag aan jullie is, of jullie hiervan af weten? En wat je er tegen kan doen ??


Alvast bedankt...


Extra informatie:
Autodesk: Autocad 2014 & 2015
Autodesk: Revit 2014 & 2015
Autodesk: Navisworks 2014 & 2015
Office 2010 EN
Solibri 9.1
SketchUP2014
 
Laatst bewerkt:
Thuis heb ik dit ook met een bepaald programma, weet even niet meer welke.
Wanneer ik die start gaat ie ineens de installatie-setup van iets anders starten, deze moet ik dan 3 of 4 keer afbreken voordat ie het oorspronkelijke programma start.

Ben benieuwd wat anderen voor ideeën hierover hebben.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dit probleem zelf alleen met Word of andere onderdelen van Office:
Gebeurt (vooral) als er ook nog andere versies Office (of losse onderdelen ervan) staan geïnstalleerd.

Kun je via het toevoegen van registerwaarden stoppen:
Zie hier
Kun je ook in GPO's stoppen.

Voor AutoDesk weet ik het niet, maar mogelijk geeft deze informatie je wat mogelijkheden.

Graag de volgende keer (nuttig voor elke ICT stagiair) versienummers vermelden van de software waar je het over hebt. Ik miste dus de versie Office/Word en ook de versie(s) van de AutoDesk/AutoCad software in je startposting...
Realiseer je hierbij dat wij hier op het forum niet kunnen 'ruiken' welke versies van de verschillende (relevante) software er in je omgeving worden gebruikt, en dat geldt ook voor helpdesks die je gaat bellen of mailen tijdens je stage.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zitten kijken naar de links van je Tijs, echter de gevolgde stappen hebben wij ook uitgevoerd.
Alleen dan voor Autodesk precies dezelfde, en we hebben een repair zitten doen. 1/2/3/4x werkt het we maar daarna precies het zelfde probleem. In de GPO wat vaak overheerst hielp dus ook niet

Heb even de TS aangepast.. om het te verduidelijken.
 
Meer tips heb ik ook niet, sorry.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan