Router TP link 4300 WDR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loabarg

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Berichten
115
Omdat onze experiabox v 9 niet voldoende dekking geeft via de Wifi hebben we de TP Link 4300 er tussen gezet en dat werkt prima met de 3 antennes. Echter onze omvormer van de zonnepanelen konden we altijd via de experia uitlezen maar zit nu op de TP router ivm aantal aansluitingen op de de Experia box
Hoe krijg ik mij omvormer met eigen IP adres nu wel zichtbaar op mijn PC's?

dank voor jullie reactie
 
Hiervoor moet je inloggen op je router, en dan een optie zoeken om je LAN-poort door te verwijzen naar het IP van je PC.
Wat hier aan de hand is, is dat je een passieve connectie hebt, die actief moet worden, dit geldt voor meerdere programma's (multiplayer internet spellen, DC++, DCC in IRC, etc)

Je hebt 65535 poorten om over te communiceren, sommige poorten hebben een vast doel, zo is 80 je browser, en 21 FTP, etc.
Jij stuurt een opdracht vanuit je PC naar de TP Link, die dit weer naar de router stuurt, en naar het Internet.. dit gaat goed.. en de andere kant zal reageren.
De router krijgt een antwoord terug.. en dan? naar welke PC zal de router deze eens zenden? Gokken kan ie niet, informatie over het verzonden pakket heeft ie niet bewaart.. dus moet je dit expliciet aan je router mededelen dat hij informatie op de poort die je zonnepanelen gebruiken, door moet worden gestuurd naar het IP van jouw PC.

Hopelijk helpt dit je verder
 
Hiervoor moet je inloggen op je router, en dan een optie zoeken om je LAN-poort door te verwijzen naar het IP van je PC.
Wat hier aan de hand is, is dat je een passieve connectie hebt, die actief moet worden, dit geldt voor meerdere programma's (multiplayer internet spellen, DC++, DCC in IRC, etc)

Je hebt 65535 poorten om over te communiceren, sommige poorten hebben een vast doel, zo is 80 je browser, en 21 FTP, etc.
Jij stuurt een opdracht vanuit je PC naar de TP Link, die dit weer naar de router stuurt, en naar het Internet.. dit gaat goed.. en de andere kant zal reageren.
De router krijgt een antwoord terug.. en dan? naar welke PC zal de router deze eens zenden? Gokken kan ie niet, informatie over het verzonden pakket heeft ie niet bewaart.. dus moet je dit expliciet aan je router mededelen dat hij informatie op de poort die je zonnepanelen gebruiken, door moet worden gestuurd naar het IP van jouw PC.

Hopelijk helpt dit je verder

dag Domero,

ik besef dat mij vraag niet volledig was, alles gaat via wifi naar de laptop en ipad. ik kan in het menu van mijn TP Link Router, maar bedoel je deze of bedoel je de Experiabox van KPN waarin settings moeten veranderen?
 
Ik denk dat het probleem hier is dat de TP link als tweede router in normale modus geld, en niet in switch mode. Daardoor kan je via de ene router niet bij de andere router komen en kan je dus ook dit ip adres niet gebruiken. Controleer dit eens door te kijken of je als je verbonden bent met de tp link in de kpn router kan komen en vice versa.
 
Hallo

wat je moet doen is bij de TP link de DHCP uitschakelen en dan een start IP adres geven en waarschijnlijk een eind ip adres. Welke getallen je hier in moet vullen ligt er aan wat de experiabox v 9 voor nummers heeft. zal iets in de zin van 192.168.x.x zijn.

wat je als eerste moet doen is de TP link aan de pc verbinden door 1 van de 4 poorten te gebruiken. je sluit hem nog niet aan op de wan poort. dan log je vervolgens in op de TP link 192.168.0.1 als het goed is. na het inloggen ga je naar DHCP en zet je daar de DHCP op disable en verander je de start waarde voor 192.168.2.x en als eind waarde 192.168.2.x.
x is een variabel getal dus daar kun je 1,2,3 enz voor invullen.

daarna save je de waardes en staat jouw router als een switch ingesteld. nu neem je de kabel die naar de router gaat en plug je in een van de 3 overgebleven aansluitingen, dus niet meer in de wan poort. nu zou je als het goed is weer bij je zonnepanelen moeten kunnen komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan