Hoe laat ik storingen apart zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou helpen als je de inhoud van storingen.php eens neer zet, zo kunnen we er weinig mee...
 
hier komt hij

Code:
<?php 

// Eerst slaan we alles op in variabelen
$link_ns_parse_data = "http://www.ns.nl/storingen/index.rss";

// vervolgens geven we aan dat hij een dat hij hem moet inladen als xml aka rss.
// deze noemen we ns_feed want hier gaan we verder mee werken
$ns_feed = simplexml_load_file($link_ns_parse_data);


// nu maken we de foreach loop waarin we zeggen hoe vaak een blokje voor komt
// een blokje is in dit geval <item></item>
foreach ($ns_feed->channel->item as $item) {
  $title       = (string) $item->title;				// Dit verwijst naar <item><title> HIER NAAR </title></item>
  $description = (string) $item->description;		// Dit verwijst naar <item><description>HIER NAAR</description></item>

  echo $title;				//laat de inhoud van <title></title> zien
  echo $description;		//laat de inhoud van <description></description> zien
	}
?>

<head><title>Storingen</title>
<meta http-equiv="refresh" content="300" />
</head>
 
Ik ga er even over nadenken, kijk ondertussen eens naar SimplePie :)
 
Oke ik wacht het wel even af op jou bericht.

En ik heb nog nooit met SimplePie gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Het is XML, dus met simplexml kan je het uitlezen. probeer maar eens. Ik denk dat het je wel zal lukken.
 
Laatst bewerkt:
En is het nog gelukt? En zo niet, wat heb je al?
 
Nou als ik het doet gaat het helemaal verkeert ik krijg niet de juiste dingen te zien
 
Nou als ik het doet gaat het helemaal verkeert ik krijg niet de juiste dingen te zien
Even mijn magische glazen kristallen bol zoeken......

Hm... ik zie vaag iets over een typfout in je scripting.
 
hier komt hij

Code:
<?php 

// Eerst slaan we alles op in variabelen
$link_ns_parse_data = "http://www.ns.nl/storingen/index.rss";

// vervolgens geven we aan dat hij een dat hij hem moet inladen als xml aka rss.
// deze noemen we ns_feed want hier gaan we verder mee werken
$ns_feed = simplexml_load_file($link_ns_parse_data);


// nu maken we de foreach loop waarin we zeggen hoe vaak een blokje voor komt
// een blokje is in dit geval <item></item>
foreach ($ns_feed->channel->item as $item) {
  $title       = (string) $item->title;				// Dit verwijst naar <item><title> HIER NAAR </title></item>
  $description = (string) $item->description;		// Dit verwijst naar <item><description>HIER NAAR</description></item>

  echo $title;				//laat de inhoud van <title></title> zien
  echo $description;		//laat de inhoud van <description></description> zien
	}
?>

<head><title>Storingen</title>
<meta http-equiv="refresh" content="300" />
</head>

Ik gebruik nu gewoon deze.
 
Maar wat is nu precies je probleem?
verder klopt je HTML-opbouw niet.
 
Waarom zet je alles boven de <head>? Heb je nooit van een <body> gehoord?

Ik ben zeker van mening dat je gewoon eerst maar eens naar HTML moet kijken als je dit nog niet snapt, en PHP maar echt even moet laten rusten.
Ik lees hier en daar wat topics van je op internet waarbij je steeds aan moeilijke dingen waagt zonder er verstand van te hebben. En veel duidelijkheid geef je ook maar steeds niet, wat mensen begint te ergeren. Zo ook met deze post:

Nou als ik het doet gaat het helemaal verkeert ik krijg niet de juiste dingen te zien
Wat moet ik nou denken? Wat zie je dan wel? Dansende unicorns? Data van bussen i.p.v. treinen?
je vorige posts waren ook best wel matig te noemen.

Is het niet beter om je posts van betere constructieve opbouw te voorzien i.p.v. zo verder te gaan?
Het klinkt misschien een beetje bot, maar ergens moet het toch even duidelijk worden dat anderen je op deze manier NIET tot LASTIG kunnen helpen op deze manier.

Waarom wil je precies eigenlijk met geen ervaring toch moeilijke dingen doen? Vertel me eens? Waarom?
Je doet toch ook geen auto's repareren voor dat je weet hoe de motor werkt?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik hem niet heb weggejaagd, maar ik ben benieuwd naar David's uitleg n.a.v. mijn laatste alinea in mijn vorige post, zodat ik hem e.v.t goed gepast advies kan geven. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ik wil gewoon weten hoe dat werkt met simplexml want ik snap dat niet hoe het programma werkt en zo en hoe ik dat beter kan maken.
 
Waarom wil je precies eigenlijk met geen ervaring toch moeilijke dingen doen? Vertel me eens? Waarom?
Je doet toch ook geen auto's repareren voor dat je weet hoe de motor werkt?
Graag ontvang ik hier reactie op, dan kan ik je mogelijk verder helpen met de basis.

SimpleXML is a way to far....
Wat dacht je van het leren van de basis van PHP? Probeer eens een contactformulier te maken (en dus niet te kopieeren).
 
Laatst bewerkt:
Beste David,

Wat ik hier lees geeft me het idee dat je losse stukjes code probeert te begrijpen in plaats van gestructureerd een programmeer taal te leren begrijpen.
Voor de situatie die je hier schetst is het belangrijk je eerst te verdiepen in HTML en CSS.
HTML zijn de bouwstenen van een web pagina en CSS is de verf.
Een volgende stap kan zijn om je eerst te verdiepen in wat PHP precies doet en hoe, om daarna met behulp van PHP informatie op te halen uit een API en deze te verwerken in een pagina.
Als je een goede basis kennis van HTML en CSS hebt is het positioneren van de informatie een eitje.

Het is geen schande om stukken code te kopiëren, maar het doel is wel te begrijpen wat er gedaan wordt in de code. Je hoeft niet alles in één keer te snappen, maar probeer het wel.
Als ik jou was zou ik beginnen met HTML en CSS tutorials volgen.
Daarna, als je snapt hoe dat werkt, een PHP tutorial.
Als je dat hebt gedaan en je komt nog niet uit dit vraagstuk help ik je graag verder!
 
Laatst bewerkt:
Off topic berichten verwijderd, alleen reageren met als doel aan te geven dat je niet gaat helpen schiet natuurlijk niet op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan