Gegevens vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neuz

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
147
Hey,

Ik ben op dit moment bezig met een document waarin ik heel veel gegevens met elkaar wil vergelijken.
Deze gegevens wil ik, indien ze aan de voorwaarde voldoen op een andere tabblad weergeven.

De voorwaarde moet zijn dat de onderste regel lager is dan de regel er boven.

De gegevens staan wel allemaal netjes onder elkaar maar er zitten 2 lege regels tussen.
Om een voorbeeld te geven
C21 bevat een waarde
C22 bevat een waarde
C23 is leeg
C24 is leeg
C25 bevat een waarde
C26 bevat een waarde

Voorbeeld 1:
Range C21 heeft de waarde 3
Range C22 heeft de waarde 2

De waarde van range C22 is nu lager dan die van C21 nu wil ik het verschil incl de notitie die in range B21
staat weergeven op het tabblad resultaten.

Voorbeeld 2:
Range C21 heeft waarde 3
Range C22 heeft waarde 3 (of hoger)

De waarde van C22 is nu gelijk of hoger dan die van C21 er hoeft nu niets met de gegevens te gebeuren.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groet Neuz

(Het is heel veel werk om het officiele bestand aan te passen om een voorbeeld versie erbij te plaatsen ivm de
privacie. Mocht iemand dat toch willen hebben ga ik deze maken.)
 
Als ik je verhaal zo lees kun je dat makkelijk met een ALS formule oplossen. Sowieso is het érg onhandig om lege rijen te gebruiken in een werkblad; als je witruimte wilt (en meestal is dat de reden) kun je beter de rijhoogte aanpassen.
En, ook dat vertel je niet; moet die formule dan nog ergens heen gekopieerd worden? Laatste vraag: als het met een formule kan, waarom zou je het dan met VBA willen doen?
 
Beste OctaFish,

De reden waarom ik gebruik maak van witregels is simpel. Ik kopieer de basisgegevens uit ons planningprogramma.
Als ik deze volledig kopieer en plak in Excel wordt deze weergegeven met 2 lijnen gevuld en dan 2 lijnen leeg.

De gegevens moeten inderdaad naar een ander tabblad worden gekopieerd maar dan alleen als ze aan de voorwaarde
voldoen. Voor de voorwaarde zie mijn originele bericht. Mijn excuus dat ik dit niet vermeld heb.

Als laatste wil ik dit graag met VBA doen omdat het document waarin ik het wil toevoegen gebruikt maakt van een
userform. Deze functie wil ik dan invoegen op dat userform waardoor de mensen die ermee moeten werken met 1 druk
op de knop alle mogelijkheden kunnen benutten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet Neuz
 
Wat dacht je van het plaatsen van een voorbeeldbestand om het helpers makkelijker te maken jou te helpen ?

VBA & integraal plakken uit een planningssysteem ? (lijkt me overbodig asl je met VBA werkt).

Gebruik anders gewoon:

Code:
Sub M_snb()
    sn = Filter([transpose(if(C2:C1000="","",if(offset(C2:C1000,-1,0)="","",if(C2:C1000<offset(C2:C1000,-1,0),B2:B1000&"_"&offset(C2:C1000,-1,0)&"_"&C2:C1000,""))))], "_")
    Sheet2.Cells(1).Resize(UBound(sn) + 1) = Application.Transpose(sn)
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Beste SNB,

Hierbij het voorbeeld bestand: Bekijk bijlage HelpMij Knelpunten.xlsm
Het bestand heb ik uiteraard wel aagepast zodat er geen privacy gevoelige informatie in staat.
De werking is bijna gelijk gebleven. Alleen het menu heb ik verwijderd.

Het plakken is voor ons van groot belang omdat er een groot aantal gegevens dagelijk ingevoerd
moeten worden. De geplakte gegevens worden vervolgens doorberekend in een overzicht. Dit
overzicht moet blijven bestaan.

Met de macro wil ik vervolgens uit de geplakte gegevens laten vergelijken en vervolgens het verschil
weergeven incl de datum en de dienstcode (welke ervoorstaat vermeld) kopieren naar het tabblad
knelpunten.

Hopelijk wordt het met het voorbeeldbestand allemaal wat duidelijker.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Neuz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan