Disqus synchroniseren of php comment box script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
168
Hallo,

Op mijn website gebruik ik Disqus als comment box systeem. Echter google indexeert de reacties daar niet. Nu kan ik twee dingen doen. 1: Disqus synchroniseren of 2: Een eigen comment box script implementeren. Het opzetten van een database met tabellen lukt me wel maar omdat ik nauwelijks php kennis heb loop ik in beide opties vast.

Mijn vraag bij optie 1: Op https://help.disqus.com/customer/portal/articles/472125-data-synchronization geeft Disqus wat instructies, maar waar moet ik met de door hun gegeven code blijven? Op al mijn webpagina's zetten (en waar dan)? Moeten dat dan niet allemaal php pagina's worden?

Misschien moet ik gewoon kiezen voor optie 2. Maar waar vind ik een prettig (geen open source) comment script met handleiding?

Misschien is er iemand die mij op weg kan helpen.
 
De nieuwere versies van disqus kunnen door google wel geindexeerd worden.


Lees ook het gedeelte "Why does Disqus now load comments inside an iframe?" in de f.a.q
 
Laatst bewerkt:
Hallo mastermindzh. De reacties op mijn website zijn niet zoekbaar in google terwijl mijn tekst op diezelfde pagina wel zoekbaar is. Disqus stelt alleen dat ze google in staat stelt reacties te crawlen, niet dat google dit ook daadwerkelijk doet: link. Er is aardig wat discussie over dit onderwerp op andere fora. Sommigen stellen dat hun reacties wel zoekbaar zijn en anderen stellen dat hun reacties niet zoekbaar zijn. Ik wil graag zekerheid, en op het moment lijkt het zoeken naar Disqus reacties op mijn site niet goed te gaan.
 
De mijne worden geindexeerd. Maar als mensen er last van hebben dat het niet gebeurd dan is dat niet zo mooi. Zelf een systeem maken is niet heel reeel. Disqus is makkelijk en wordt door meerdere gebruikt, dat is makkelijker voor bezoekers. Over seo zou ik me met comments niet zo druk maken. Als de content op de site goed is komt er vanzelf traffic.
 
Zelf een comment systeem maken is voor mij inderdaad niet reeel. Maar met wat hulp zou synchronisatie van Disqus of het implementeren van een bestaand comment scripts wel reeel kunnen zijn. Ontzettend veel websites maken gebruik van dat soort scripts (volgens mij vaak een combinatie van css/html, php, mysql en javascript). Maar ik kom er zonder handleiding en kant en klaar script niet uit.

De website in kwestie waar ik het over heb heeft trouwens vooral veel afbeeldingen en weinig tekst. Op dergelijke pagina's telt ieder toegevoegd woordje, denk ik.
 
Commentics kan een oplossing zijn http://www.commentics.org

Als je het zelf wilt maken heb je nodig:

een tabrl met users
een tabel met login attemps
een tabel met banned ips
Een tabel met paginalinks
een tabel met comments
Een veel op veel relatie tussen comments en comments en tussen comments en paginalinks

bij het ophalen kijkt u dan of er comments bij die paginalinks zijn (selext from comments where link = $page_url)

Dan ittereerd u door de comments en plaats u ze op de pagina. Er moet wel gelet worden op de evt. Relatie tussen comment (reacties op comments)
 
Bedankt voor het meedenken en de link mastermindzh. Het wordt gewaardeerd. Ik zal een en ander eens goed doorlezen (en eventueel uittesten) alvorens van Disqus af te stappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan