PHP werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Berichten
301
Beste,

Daar ben ik weer...
Het probleem: Ik heb een website bestaande uit een index.php waarin een script loopt dat ervoor zorgt dat ?p=pagina werkt en de juiste pagina's koppelt (file_get_contents en str_replace), vervolgens is er een ander .php bestand dat daarin is gezet dat dient als de template. Daarin staat dus een "%content%" en dat is gelinkt aan de desbetreffende pagina, ook allemaal in .php. In dat bestand staat een php script
PHP:
<?php .... ?>
en dat werkt niet, ik heb alles al geprobeerd en gegoogled en wat dan ook. Ook als ik een simpel script doe als
PHP:
<?php echo "Hello world!"; ?>
werkt het niet, terwijl het op een andere pagina wel werkt.

Alle pagina's zijn php dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Wat doe ik fout?
In de afbeelding zie je links de website met de niet werkende php. Aan de rechterkant zie je alleen de pagina zelf (die dus met file_get_contents in de site gezet wordt), daar werkt de php wel.

probleem.jpg
 
En waar staan deze pagina's, lokaal op je eigen PC, bij een webhoster, op een NAS waarop een webserver draait ?
Indien lokaal op je PC, heb je dan op je PC een webserver draaien ?
Met welke URL roep je de pagina's aan ?
 
De hele site draait op USBWebserver. Ze staan dus wel lokaal. URL: http://localhost:7070/?p=agenda (zie ook afbeelding vorig bericht) Dat is dus eigenlijk /index.php + template/index.php + agenda.php, en dan op de manier zoals ik in het eerste bericht uitgelegd had.
 
Ik ben erachter gekomen dat het niet werkt met de file_get_contents enzo.
Dit script heb ik:

PHP:
elseif($pagina == "agenda")
{
	$html = file_get_contents("template/index.php");
	$html = str_replace("%content%",file_get_contents("template/agenda.php"),$html);
	$html = str_replace("%current2%",'class="current"',$html);
	$html = str_replace("%sidebar%",file_get_contents("template/sidebar/sidebar_nieuws.php"),$html);
}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan