CSS z-index werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo allemaal,

Heb het volgende stuk CSS-code:
Code:
#JPW-Multimax-Waaier
{
   background: #EBEEF5 url('images/page.png') no-repeat fixed;
   position: absolute;
   z-index: 8000 !important;
}

Krijg het echter niet voor elkaar dit te laten werken. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de position op relative zetten, maar het lijkt alsof de z-index gewoon genegeerd wordt.

Verbeter me alsjeblieft als ik iets heel erg doms heb gedaan, ben nogal een leek op het gebied van CSS :p

Jochem
 
Ik weet niet of ik het ben maar ik begrijp je vraag niet helemaal, Jochem.

Wil je nu juist dat dit element boven of onder een ander element komt.
Het zou handig zijn als je je situatie (wat je probeert te doen en wat niet lukt) nader beschrijft.

Alvast bedankt! :),

Als het hele element bij nader inzien gewoon helemaal leeg is kan dat komen omdat je alles in background 'propt', ik zou background: #col args; veranderen naar dit:

Code:
background: no-repeat;
background-color: #EBEEF5;
background-image: url('./images/page.png');

Ik zelf ben ook niet heel ervaren op het gebied van CSS maar proberen kan altijd!

(Ik heb hier "./images/page.png" gedaan omdat sommige webservers of browsers anders gaan 'klieren', ./ betekent eigenlijk gewoon "deze map")
 
Laatst bewerkt:
Oké, ik zal even verduidelijken. Het element .JPW-Multimax-Waaier moet boven de rest van de site komen te staan. Ook handig om te weten: dit fragment komt uit een CSS-bestand gemaakt met Artisteer. Dit bestand is inmiddels dus zo vreselijk groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie... :(

Dat van './' wist ik en heb ik ook al aangepast, is alleen in dit fragment niet meegenomen.
 
Als Artisteer de code indenteerd -of wat het Nedelandse wel niet mag zijn- dan zou je met zo iets als Notepad++ of Sublime Text iets meer overzicht kunnen krijgen.

Hoewel Notepad++ gratis is, da's dus een betere keuze denk ik. :D

Als je met Notepad++ CTRL+F -de vind-functie- gebruikt kun je als het goed is alle instances van "z-index" in een document vinden, zo kun je zien of er niks is wat de waaier 'blokkeert'.

Probeer ook (als het kan) de waaier een vaste positie te geven met behulp van iets zoals:
Code:
top: 0px;
left: 0px;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan